Gå til innhold

Oslo s stengt i sommer

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at dette stemmer. Hvis det stemmer gjør NSB noe nytt i år. Eventuelt diskriminerer de på andre siden av Oslo. Fra Asker og Sandvika har de alltid kjørt busser som kun stopper på de store stasjonene. Fra Asker til Oslo stopper bussen sannsynligvis på Sandvika (men det er ikke alle bussene som stopper der), Lysaker (men denne holdeplassen ligger på motorveien, så det tar ikke noe tid) og Skøyen (her kan det ta litt tid, da det alltid er masse busser der).

Det betyr at bussen bruker omtrent like lang tid som toget.

Du får bare beregne god til første gang, sånn i tilfelle, men jeg er ganske sikker på at dette går omtrent like raskt som toget.

De sa på høyttalerne på stasjonen idag at man må beregne god tid framover... :/ Så det tar nok lengre tid enn normalt. Huff

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

De sa på høyttalerne på stasjonen idag at man må beregne god tid framover... :/ Så det tar nok lengre tid enn normalt. Huff

Det sier de alltid, og det gjelder nok også hvis du bor ved en liten mellomstasjon der du ender opp i en buss som må kjøre hauger av smågater til ymse stasjoner. Jeg endte ved en feil på en sånn buss engang, og jeg brukte nesten timen fra Sandvika til Asker.

Men Lillestrøm er ganske sikkert ikke en sånn stasjon.

Det som kan være problemet er at det aldri er godt å vite når bussen går, men på Lillestrøm antar jeg det er som fra Asker og Sandvika, og da går det tog mot byen mange ganger i timen, så det er aldri lenge å vente.

Husk også på at det fra mandag er liten trafikk på veiene.

Det sier de alltid, og det gjelder nok også hvis du bor ved en liten mellomstasjon der du ender opp i en buss som må kjøre hauger av smågater til ymse stasjoner. Jeg endte ved en feil på en sånn buss engang, og jeg brukte nesten timen fra Sandvika til Asker.

Men Lillestrøm er ganske sikkert ikke en sånn stasjon.

Det som kan være problemet er at det aldri er godt å vite når bussen går, men på Lillestrøm antar jeg det er som fra Asker og Sandvika, og da går det tog mot byen mange ganger i timen, så det er aldri lenge å vente.

Husk også på at det fra mandag er liten trafikk på veiene.

Jeg snakket med ei på NSB nå og hun sa at det går direktebusser hver vei :) Og rutetidene som står på nett gjelder for disse bussene =) Nå ble jeg lettet , hehe... Gud så mye man bekymrer seg over :P Men reisetid til og fra jobb har mye og si altså....

Blir det mindre trafikk på veiene fra uka av? Starter de fleste ferier da?

Jeg snakket med ei på NSB nå og hun sa at det går direktebusser hver vei :) Og rutetidene som står på nett gjelder for disse bussene =) Nå ble jeg lettet , hehe... Gud så mye man bekymrer seg over :P Men reisetid til og fra jobb har mye og si altså....

Ikke de fleste. Men siden det er skolefri i Oslo og Akershus, er det alltid noen som har ferie - og andre som legger om reisemønsteret fordi familiemedlemmer skal andre steder til andre tider.

ShitDiddelyDo

Jepp, tror skoleferien begynner til helga, og da blir det betydelig mindre trafikk.

Annonse

ShitDiddelyDo

Her i Trøndelag begynner skoleferien for grunnskolen nå til helga, men "sørafor" og "nordafor" begynte den vel til forrige helg vel?

Jeg aner ikke, men jeg tror NSB har pleid å stoppe togene i nettopp skoleferien, så jeg antok det var neste uke.

ShitDiddelyDo

Blir spennende å se imorgen, ang buss/tog da :)

Fant ut i dag at dette i liten grad berører meg. Det er kun fra Skøyen og utover. Nå er jeg en del i byen, men jeg trenger ikke skifte til buss for å komme til jobb.

Det var skikkelig tungvindt å skifte på Skøyen da jeg var i byen i dag, og sånn sett hadde det nok vært enklere med direktebuss hele veien. Jeg brukte 20-30 minutter lenger tid begge veier. Men det kan ha med søndagsruter å gjøre. Jeg kjenner ikke spesielt godt til disse. Jeg måtte i hvert fall vente overraskende lenge på OsloS, og på vei til ble jeg nok stående på Skøyen i rundt 15 minutter før bussen kjørte.

Fant ut i dag at dette i liten grad berører meg. Det er kun fra Skøyen og utover. Nå er jeg en del i byen, men jeg trenger ikke skifte til buss for å komme til jobb.

Det var skikkelig tungvindt å skifte på Skøyen da jeg var i byen i dag, og sånn sett hadde det nok vært enklere med direktebuss hele veien. Jeg brukte 20-30 minutter lenger tid begge veier. Men det kan ha med søndagsruter å gjøre. Jeg kjenner ikke spesielt godt til disse. Jeg måtte i hvert fall vente overraskende lenge på OsloS, og på vei til ble jeg nok stående på Skøyen i rundt 15 minutter før bussen kjørte.

NSB anbefaler visstnok alle å regne med 30 minutter ekstra i forhold til den reisetiden de vanligvis har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...