Gå til innhold

Hjelp hater psykologen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute å kjøre nå.

Jeg skal slutte i terapi fordi jeg vistnok er så frisk . Jeg tror jeg blir kvalm av den vurderingen. Jeg mister personen som har vært ekstremt viktig for meg over lengre tid.

Jeg mister personen som har reddet livet mitt. Jeg takler det ikke.

Nå er jeg ute å kjøre igjen og kjennes som jeg er på sted til helvete. Hvis jeg mister han er ikke livet verd å leve Jeg er dritt lei av det friske livet . Jeg har gjort så mye bra og er så konstruktiv. Jeg er ferdig med å gjennomføre utdannelsen min. Har fått mange gode v enner. Et godt forhold til familien min.

Likevel kaster jeg alt det vekk nå ved å være selvdestruktiv med alkohol og diverse..

Skrevet

Det er trist at du synes avslutningen hos psykologen er så vanskelig. Jeg tror jeg har sagt til deg før at det er sannsynlig at dette blir enklere for deg etter at terapien _er_ avsluttet.

Ideelt sett så hadde det kanskje vært godt for deg om du kunne hatt en time f.eks hver tredje måned, da hadde du kanskje sluppet å bli så fortvilet. Samtidig så mener jeg at det å slutte i terapi er en svært viktig del av en langvarig terapiprosess.

Jeg tror du vil bli overrasket over hvor greit det kommer til å være å ikke ha en terapeut når du bare har blitt litt ferdig med å være sint.

Skrevet

Jeg hadde helt klart tatt det opp med psykologen min før jeg hadde sluttet. Nå har du begynt på en farlig vei. Tenk på alt du har oppnådd! Du er meget dyktig. Ikke kast dette bort.

Gjest bølger
Skrevet

Spør om å få en time om noen måneder. Jeg har time igjen etter et halvt år, men har muligheter til å ringe å få time før hvis jeg har behov for det. Dette gir meg veldig god trygghet. Vet at en total avslutning nå vil gjøre meg utrygg.

Gjest ambrose
Skrevet

Hvor mange ganger/timer har du igjen til du skal slutte?

Har avslutning vært et tema for dere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...