Gå til innhold

Jeg greide å ikke "være" borderline

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless
Skrevet

Tenkte jeg bare måtte dele en erfaring om at da jeg ringte psykologen for å uttrykke misnøye med opplegget og planene, så greide jeg å være rolig og hverken true med å slutte, true med selvmord, eller lignende. Erfarte at det går an å si at man er skuffet og fortvilet uten å VISE det, men at ordene "skuffet" og "fortvilet" kanskje er nok for at personen man snakker med skjønner følelsene :)

Hun sa til og med at jeg var konstruktiv i mine ønsker, så nå blir det tatt tak i!

Gjest Nevertheless
Skrevet

Supert!

Du er på god vei :-)

Takk :)

Skrevet

''Erfarte at det går an å si at man er skuffet og fortvilet uten å VISE det, men at ordene "skuffet" og "fortvilet" kanskje er nok for at personen man snakker med skjønner følelsene :)''

Så flott, godt jobba :-)

Uten sammenlikning for øvrig:

Jeg er oppvokst med ei mor som aldri banna og uhyre sjelden heva stemmen. De gangene det skjedde kan jeg telle på ei hånd, og da skjønte jeg at det var blodig alvor!

Faren min var en brøleape som banna i hver setning, så når han kjefta gikk det inn det ene øret og ut det andre....

Det blir vel litt som å rope "ulv, ulv".

Gjest Nevertheless
Skrevet

''Erfarte at det går an å si at man er skuffet og fortvilet uten å VISE det, men at ordene "skuffet" og "fortvilet" kanskje er nok for at personen man snakker med skjønner følelsene :)''

Så flott, godt jobba :-)

Uten sammenlikning for øvrig:

Jeg er oppvokst med ei mor som aldri banna og uhyre sjelden heva stemmen. De gangene det skjedde kan jeg telle på ei hånd, og da skjønte jeg at det var blodig alvor!

Faren min var en brøleape som banna i hver setning, så når han kjefta gikk det inn det ene øret og ut det andre....

Det blir vel litt som å rope "ulv, ulv".

Det er sant. Psykologen tar ikke mine ukentlige kriser like seriøst lenger, og det irriterer meg jo litt men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...