Gå til innhold

Blodtrykk

Gjest ble litt urolig

Anbefalte innlegg

Gjest ble litt urolig

Tidligere hadde jeg litt høyt blodtrykk, men ikke slik at jeg måtte bruke noen medisiner for det. Undertrykket lå vel rett over 90 i e periode.

Jeg gikk ned ca 20 kg før jul, og blodtrykket var flott -undertrykk på rundt 75.

Her forrige dagen var jeg en snartur innom legen for å ta noen blodprøver, var bare på laben da. Da skulle de også ta blodtrykk - da viste undertrykket hele 94!!!! Sånn helt plutselig. Vekta er den samme som før jul - trener samme mengde som jeg gjorde da, og lever ganske sunt i matveien.

MEN - jeg var litt stresset - hadde en 8-åring hjemme alene, jeg var litt sent ute, jeg hadde og har fortsatt vondt i hodet - kan det ha gjort sitt til at blodtrykket var så høyt???? I tillegg måtte jeg lende meg framover for å få armen fram til blodtrykksapparatet, så jeg slappet absolutt ikke av. Og rett før timen måtte jeg løpe opp til 4. etasje to ganger, først for å hente parkeringslapp og deretter opp igjen etter å ha lagt på lappen på bilen. Satt på venterommet da kun få min før blodtrykket ble målt.

Har legetime hos legen min midt i august, så da får jeg be han sjekke blodtrykket da goså, for å finne ut dette. Men lurer da i mellomtiden på om disse ytre faktorene kan ha hatt noe å si.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366437-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Situasjonen du var når blodtrykket ble målt har MYE å si.

Du skal være rolig og avslappet. Helst måles blodtrykket en god stund etter at du har satt deg i stolen. Du skal sitte rolig og avslappet og ikke snakke.

Det skal også tas 3 blodtrykk med minuttersmellomrom for å få en god måling.

Nesten gang du skal til legen sørger du for å være rolig og avslappet.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366437-blodtrykk/#findComment-3189670
Del på andre sider

Du skal være rolig og avslappet. Helst måles blodtrykket en god stund etter at du har satt deg i stolen. Du skal sitte rolig og avslappet og ikke snakke.

''Situasjonen du var når blodtrykket ble målt har MYE å si. Du skal være rolig og avslappet. Helst måles blodtrykket en god stund etter at du har satt deg i stolen. Du skal sitte rolig og avslappet og ikke snakke.''

*humrer* Man skal i alle fall ikke krangle med mannen like før man kommer til legen som i tillegg er ganske så kjekk og får pulsen til å øke... *erfaring* Legen måtte måle blodtrykket mitt tre ganger med en del småprat mellom hver gang før han var fornøyd (jeg var gravid). *hehe*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366437-blodtrykk/#findComment-3189677
Del på andre sider

''Situasjonen du var når blodtrykket ble målt har MYE å si. Du skal være rolig og avslappet. Helst måles blodtrykket en god stund etter at du har satt deg i stolen. Du skal sitte rolig og avslappet og ikke snakke.''

*humrer* Man skal i alle fall ikke krangle med mannen like før man kommer til legen som i tillegg er ganske så kjekk og får pulsen til å øke... *erfaring* Legen måtte måle blodtrykket mitt tre ganger med en del småprat mellom hver gang før han var fornøyd (jeg var gravid). *hehe*

He, he :)

Egentlig er det dårlig gjort med leger som er fine å se på... ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366437-blodtrykk/#findComment-3189679
Del på andre sider

Gjest ble litt urolig

Hm - jeg satt ikke rolig og slett ikke avslappet - og snakket med damen som tok trykket....... jaja.

Nei - men da skal jeg prøve å ikke bekymre meg for det før jeg skal til legen i midten av august igjen. Ble i tillegg litt ekstra bekymret for om blodtrykket virkelig var høyt - ettersom jeg sliter med hodepine i disse dager- Men det er vel også slik at det er sjelden man merker det på kroppen selv at man har høyt blodtrykk? Så som f. eks hodepine.

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366437-blodtrykk/#findComment-3189681
Del på andre sider

Hm - jeg satt ikke rolig og slett ikke avslappet - og snakket med damen som tok trykket....... jaja.

Nei - men da skal jeg prøve å ikke bekymre meg for det før jeg skal til legen i midten av august igjen. Ble i tillegg litt ekstra bekymret for om blodtrykket virkelig var høyt - ettersom jeg sliter med hodepine i disse dager- Men det er vel også slik at det er sjelden man merker det på kroppen selv at man har høyt blodtrykk? Så som f. eks hodepine.

Tusen takk for svar

Jeg synes definitivt du ikke skal bekymre deg for den høye målingen :)

Faktisk synes jeg du skal ta legesekretæren som målte blodtrykket ditt litt i lære :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366437-blodtrykk/#findComment-3189698
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...