Gå til innhold

vil gjerne ha tilbake melding om trenings program

Gjest meg:)

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har i det siste begynt å trene mer, aller mest fordi jeg vil! :) men også for å få en smalere figur og kanskje en litt lettere vekt!

og jeg lurer på om min trenings 'plan' er bra da...

jeg går 20 min på step maskin, går en 3 km lang tur ca og tar 200++ sit ups, + lår øvelser (på kvelden) og av og til dips (ca 10-20 stk) og litt innimellom sykle på ergometersykkel...

høres dette ok ut?

(ps. har trent ei god stund fra før, dvs noen år!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-meg:

Du sier ikke hvor ofte du gjør dette, men 3-4 ganger i uken er bra, hvis du ønsker litt rask fremgang. Skal man beholde lyst og iver til å trene, varier mest mulig, tren ute og inne, tren kondisjon og styrke om hverandre. Det du nevner, høres bra ut for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-meg:

Du sier ikke hvor ofte du gjør dette, men 3-4 ganger i uken er bra, hvis du ønsker litt rask fremgang. Skal man beholde lyst og iver til å trene, varier mest mulig, tren ute og inne, tren kondisjon og styrke om hverandre. Det du nevner, høres bra ut for meg.

ville bare si at jeg gjør dette hver dag... + at jeg også har litt ekstra et par dager i uka i tillegg

men vil jeg da få veldig store muskler? jeg er mest intressert i å bli litt smalere spesielt nedre mage, baken og inner lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

ville bare si at jeg gjør dette hver dag... + at jeg også har litt ekstra et par dager i uka i tillegg

men vil jeg da få veldig store muskler? jeg er mest intressert i å bli litt smalere spesielt nedre mage, baken og inner lår.

Ikke tren styrke hver dag.

Tren heller styrke og kondis annen hver dag.

Når du trener styrke, brytes musklene ned. Det er når du hviler, at musklene bygges.

Sørg for å få masse søvn og spis mye, så får du nok mye resultater. Men du burde kanskje begynne med flere øvelser, så du ikke får en så "skjev" kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tren styrke hver dag. Tren heller styrke og kondis annen hver dag. Når du trener styrke, brytes musklene ned. Det er når du hviler, at musklene bygges.

Sørg for å få masse søvn og spis mye, så får du nok mye resultater. Men du burde kanskje begynne med flere øvelser, så du ikke får en så "skjev" kropp?

F.eks knebøy er en fin øvelse for lår og rumpe. Da står du oppreist, og senker kroppen så lårene er pararelle med gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tren styrke hver dag. Tren heller styrke og kondis annen hver dag. Når du trener styrke, brytes musklene ned. Det er når du hviler, at musklene bygges.

F.eks knebøy er en fin øvelse for lår og rumpe. Da står du oppreist, og senker kroppen så lårene er pararelle med gulvet.

Hei!

lurte på om du kunne forklare det med 'skjev' kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

lurte på om du kunne forklare det med 'skjev' kropp?

Hvis en som trener vekter, trener bare brystet og skuldrene, vil han da få veltrente og store bryst/skuldre, men pinglete på resten av kroppen...

Og det er jo ikke særlig pent, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...