Gå til innhold

Interesseløshet

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor jeg har sånn mangel på interesser.

Jeg sitter jo bare og glor, stort sett... det er ikke gøy, men jeg finner ingenting som virker noe bedre...

Er dette noe man bare må tvinge seg til å ha?

Da isåfall, hvorfor har jeg så liten viljestyrke? Jeg hadde da ikke det tidligere i mitt liv...

Gjest sangsol
Skrevet

''Er dette noe man bare må tvinge seg til å ha?''

Ja.

Fake it until you make it.

Åpne øynene og let etter positive og interessante ting. Hold lista lav. Dvs ikke vær så kresen. Det er faktisk mye som kan være interessant bare man bruker litt tid på det.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Du har spurt ganske mange ganger tror jeg om det handler om å tvinge seg til å gjøre ting, og viljestyrke. Går du til noen behandler for tiden? Er jo viktig å komme ut av den uvanen å ikke ha tiltakslyst.

Gjest sånn er det med den saken!
Skrevet

''Er dette noe man bare må tvinge seg til å ha?''

Ja.

Fake it until you make it.

Åpne øynene og let etter positive og interessante ting. Hold lista lav. Dvs ikke vær så kresen. Det er faktisk mye som kan være interessant bare man bruker litt tid på det.

Dette er vel omtrent som med trening. Man må i begynnelsen tvinge seg selv over dørstokken for å orke og gjøre det. Når man har gjort det en stund, går det lettere og til slutt, når man ser resultatene av det, klarer man seg ikke uten.

Det handler kort sagt om å ta kontroll over sitt eget liv.

Skrevet

Jeg tror interesseløsheten har med sykdommen din å gjøre. Løsningen er sannsynligvis slik andre foreslår; "fake it until you make it". Prøv å finne noen aktiviteter du ikke synes er altfor ille, og tving deg selv til å gjennomføre dem hver uke. Husker en periode hvor du gikk mye tur (opp på fjellet?) og hvor du var ganske fornøyd med det. Kanskje noe du kan gjøre i sommer også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...