Gå til innhold

hva innebærer nevropsykologisk vurdering?

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

Hva innebærer nevropsykologisk vurdering? Etter time hos nevrolog har jeg fått brev om at jeg kommer til å bli innkalt til dette. Kjenner jeg gruer meg og er nervøs. Er det noe jeg burde gjøre for å forberede meg? Har de all info om meg fra psykolog og psykriater,eller må jeg legge ut om allt på nytt? Noen som kan si noe om dette?

Gjest Høstløv
Skrevet

''Hva innebærer nevropsykologisk vurdering?''

Prøv å google litt!

serenity777
Skrevet

Nevropsykologi er noe helt annet enn det man går til vanlig. Det er mere sånne ting som oppmerksomhet, minne o.l det går på. Ikke sånn att man forteller hvordan man har det o.l.

Gjest segunda
Skrevet

Du skal bare ta det helt med ro. Du kan ikke og trenger ikke å forberede deg. Svar på de spørsmålene du får og det går bra.

Sool1365380740
Skrevet

Nevropsykologi er noe helt annet enn det man går til vanlig. Det er mere sånne ting som oppmerksomhet, minne o.l det går på. Ikke sånn att man forteller hvordan man har det o.l.

takk :) Ja er litt lettet over at det endelig skjer noe,men på samme tid bekymret for hva de finner ut om meg. Slitsomt å føle seg så anneledes uten å vite hvorfor det er slik.

Skrevet

''Hva innebærer nevropsykologisk vurdering?''

Prøv å google litt!

Sånn kan en nevropsykologisk vurdering foregå:

Du kommer til en samtale. Får info om hva som skal skje, feks trenger nevropsykologen å vite hva du opplever av problemer; glemmer du mye, hva glemmer du, klarer du å holde fokus på oppgaver, konsentrasjon, språk, rom og retning, osv. Psykologen vil nok også vite hvordan du har utviklet deg, klart deg på skolen, jobbet med og noe om psykisk og fysisk helse, medisinbruk osv.

Så gjennomfører du flere timers testing. Noen tester er spørsmål og svar, andre er blyant og papir eller motoriske oppgaver, noe kan være med briller på slik at du ikke ser.

Ingenting gjør vondt, men du kan bli trøtt, noe som er naturlig når en har konsentrert seg en hel dag. De som liker familiespill osv eller konkurranser liker ofte å bli testet. Noen synes det er ubehagelig å ikke klare alt, men oppgavene er laget sånn at ingen skal klare alle.

Lykke til!

Sool1365380740
Skrevet

Sånn kan en nevropsykologisk vurdering foregå:

Du kommer til en samtale. Får info om hva som skal skje, feks trenger nevropsykologen å vite hva du opplever av problemer; glemmer du mye, hva glemmer du, klarer du å holde fokus på oppgaver, konsentrasjon, språk, rom og retning, osv. Psykologen vil nok også vite hvordan du har utviklet deg, klart deg på skolen, jobbet med og noe om psykisk og fysisk helse, medisinbruk osv.

Så gjennomfører du flere timers testing. Noen tester er spørsmål og svar, andre er blyant og papir eller motoriske oppgaver, noe kan være med briller på slik at du ikke ser.

Ingenting gjør vondt, men du kan bli trøtt, noe som er naturlig når en har konsentrert seg en hel dag. De som liker familiespill osv eller konkurranser liker ofte å bli testet. Noen synes det er ubehagelig å ikke klare alt, men oppgavene er laget sånn at ingen skal klare alle.

Lykke til!

tusentakk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...