Gå til innhold

Redd jeg skal gjøre noe dumt...

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

De siste månedene har jeg bært på en hemmelighet... Jeg har igjen fått tanker om å ta mitt eget liv. Jeg har gjort fler forsøk tidligere, men ikke lyktes. Til høsten er det et år siden sist forsøk, og jeg er redd det går samme vegen med meg igjen.

Jeg bruker mye tid på felleskatalogen for å se hva jeg kan ta, hva jeg har tilgang på, hvor mye jeg bør ta osv. Dette er frustrerende, for jeg vil jo bare leve og ha det bra.

Det blir liksom et tveegget sverd hele greia. Hvis jeg tar livet mitt mister jeg verdifull tid med familien min, men om jeg lever må jeg leve i skyld og skam for alt jeg har gjort...

Det sies at ingenting er min skyld, og at jeg ikke er skitten og fæl, men jeg vet ikke hvor mye mer av dette jeg fikser. Overgrepene kommer stadig tilbake til meg, og jeg klarer ikke å distansere meg fra dem. Det ødelegger alt for meg.

Jeg har skrevet ei melding til psykepleieren min, men den får hun ikke før på mandag, og da er jeg redd det kan være for sent. Hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Ring legevakten, du trenger hjelp når du har det slik som dette.

Gjest Merlen
Skrevet

Enig med XbellaX, ringe legevakta. Her hvor jeg bor må en kreve å få en samtale, ellers slipper man ikke til. Om en ikke har hjertetrøbbel da..

Skrevet

Hvordan går det med deg? Jeg håper du har fått hjelp.

xxløvetannxx
Skrevet

Hvordan går det med deg? Jeg håper du har fått hjelp.

Jeg har fått hjelp... Skal til samtale med lege først på dagen i dag, så på psyk.pol. og i morgen kommer psykepleieren min hjem til meg. Jeg tror jeg klarer meg, men kjemper fortsatt mot tankene.

Det er èn ting som hjelper meg mot tankekaoset, og det er et dårlig alternativ, nemmelig stesolid. Vet ikke hva som er verst jeg, men det blir som å velge mellom pest og kolera.

Tusan takk for at du bryr deg og tenker på meg. Det betyr mye for meg akkurat nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...