Gå til innhold

uten litium,kjempebekymret

Anbefalte innlegg

Gjest kamika
Skrevet

hvor lenge kan jeg gå uten litium før det blir farlig for meg?

Jeg har lenge vært sløv og slurvet, jeg har hatt masse problemer med døgnrytme etc, og det har blitt til at jeg bare tok litium en gang om dagen. Og så var jeg tom. Så har jeg nettopp flyttet og skiftet fastlege, så fikk ikke noe svar da jeg forespurte på nett om å få resept. Kanskje jeg ikke er registrert som ny pasient enda. Så prøvde jeg få på legevakten, men fikk ikke. Da var det for sent på kvelden for å gå til fastlege. De sa jeg kunne ringe gamle fastlege og få de til å faxe til min nye by. Så gjorde jeg det dagen etter, men det var feil nr som var på nett, iforhold til riktig fax nr, så jeg fikk ikke inn i tide. Og så var jeg forkjølet og sov hele dagen og fikk ikke tak i denne dagen heller. SÅ nå har jeg gått flere dager uten litium. Jeg er livredd for å bli dårlig. Jeg skal selvsagt sette på alarm og hente ut litium til mandag. Er jo stengt i dag søndag. Kommer det til å gå bra med meg? Jeg mister vel ikke effekten når jeg starter igjen etter å ha slurvet med dose en periode og så vært uten litium i flere dager???

Fortsetter under...

Gjest Nevertheless
Skrevet

Ring til legevakten og høre igjen da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan bare si at jo raskere du klarer å få i gang riktig inntak av litium, jo bedre er det. I morgen bør det være mulig.

Gjest Nerda
Skrevet

Ring til legevakten og høre igjen da?

Rart at legevakta ikke ville hjelpe med dette synes jeg. Dette er da ikke en gang noe b-preparat! Jeg fikk faktisk Rivotril ved legevakt fordi jeg har epilepsi og var gått tom ved et uhell.. For vaktlegens del kunne jeg sitte der ene og aleine med behov for å ruse meg. Merkelig politikk. Men det med rivotrilen var for en del år siden... Likevel visste man hvor glade mange er i å ruse seg på akkurat det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...