Gå til innhold

Er psykologer med modne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at psykologer generelt er mer modne enn resten av befolkningen, eller er de bare bedre til å gi råd? Hvordan "blir" de i såfall så modne, går de gjennom noen form for selvutvikling i studiet?

Skrevet

Nei. Jeg tror noen har talent og blir gode, andre burde egentlig funnet på noe annet. Som resten av oss. ;0)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Psykologer er vel ikke mer modne enn andre folk med samme alder og utdanningsnivå.

At de er godt egnet til å behandle personer med psykiske problemer, skyldes deres kompetanse (kunnskaper, ferdigheter og holdninger) som studiet har tilført dem.

Skrevet

Psykologer er vel ikke mer modne enn andre folk med samme alder og utdanningsnivå.

At de er godt egnet til å behandle personer med psykiske problemer, skyldes deres kompetanse (kunnskaper, ferdigheter og holdninger) som studiet har tilført dem.

Det jeg mener er: Kunnskapen de har tilegnet seg, tror du det også påvirker hvordan de er på privaten, som i "practice what you preach"? Har de bedre kvalitet på sine forhold til andre enn "oss andre", sånn generelt?

Bella Dotte
Skrevet

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at de som følger skikkelig med på skolen, gjør leksene sine (om de nå skal bli psykologer, terapeuter oa ol) og ellers er generelt årvåkne, har en fomidabel fordel når det gjelder å kunne komme i kontakt med andre ("sjekking") og konflikthåndtering ("vinne en diskusjon").

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det blir vel bare nok en rolle; altså hvordan de oppfører seg i terapisituasjoner og ovenfor pasienter generelt.

På privaten er de som folk flest, tror jeg...

For i det lange løp kan man ikke skjule hvem man er.

Skrevet

Det blir vel bare nok en rolle; altså hvordan de oppfører seg i terapisituasjoner og ovenfor pasienter generelt.

På privaten er de som folk flest, tror jeg...

For i det lange løp kan man ikke skjule hvem man er.

''Det blir vel bare nok en rolle; altså hvordan de oppfører seg i terapisituasjoner og ovenfor pasienter generelt.

På privaten er de som folk flest, tror jeg...''

Et godt poeng, de går ikke rundt med "psykologbrillene" på, og har nok like stor evne til å skille mellom jobb og privatliv som oss andre.

Det minner meg om ei venninne som er psykolog. Ho opplever stadig at nye bekjentskaper blir usikre når ho forteller hva ho jobber med, som om de er redd for å bli analysert / vurdert / satt diagnose på.... For ikke å snakke om da ho var i date-fasen; en del potensielle kjærester syntes det var fryktelig skummelt ;)

Skrevet

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at de som følger skikkelig med på skolen, gjør leksene sine (om de nå skal bli psykologer, terapeuter oa ol) og ellers er generelt årvåkne, har en fomidabel fordel når det gjelder å kunne komme i kontakt med andre ("sjekking") og konflikthåndtering ("vinne en diskusjon").

Hvorfor er det så sikkert? Typiske nerder er skoleflinke, men ikke nødvendigvis spesielt gode på sjekking og selvhevding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...