Gå til innhold

lamictal/lithium

Anbefalte innlegg

Gjest Ainona
Skrevet

Er det vanskelig å finne ut om noen har BP?

Kjenner to personer som har dette, de mener begge jeg burde få prøve lamictal...noe de har fått god hjelp av. Men måtte vente til høsten med det, og da var psykiateren mer for lithium. Er det noe å sette folk på, som ikke vet om de har BP en gang?

Har forstått det slik at lamictal er "mildere" enn lithium, stemmer det?

Skal ikke diagnostisere meg selv, har gitt opp det. Spent på denne sommeren, sist sommer lå jeg og var gira annenhver uke. Er det lurt av meg å skrive om denne sommeren, vise det til dem? Har ikke blitt gira enda tror jeg.

Gjest Ainona
Skrevet

Men vil ikke ha lithium. Glad det er sommer :) Skal andre ring nå, bare leste gamle papirer. Bør ikke det! Ha det!

Gjest Merlen
Skrevet

Jeg synes du skal forholde deg til en lege/psykiater når det gjelder diagnose og medisinering!

Skrevet

litium gir meg ingen virkninger, mens lamical fikk meg til å bli enormt kvalm og spy opptil ti ganger daglig om jeg ikke fikk i meg masse karbohydrater eller fettrik mat...

så dette er vel litt individuelt, selv om litium krever litt flere blodprøver, uten at dette på noen måte er komplisert.

Gjest Ainona
Skrevet

Jeg synes du skal forholde deg til en lege/psykiater når det gjelder diagnose og medisinering!

Ja, skal det. Men de har jo sakt at de ikke forstår, vanskelig å forholde seg til det. Like langt da...

Gjest Ainona
Skrevet

litium gir meg ingen virkninger, mens lamical fikk meg til å bli enormt kvalm og spy opptil ti ganger daglig om jeg ikke fikk i meg masse karbohydrater eller fettrik mat...

så dette er vel litt individuelt, selv om litium krever litt flere blodprøver, uten at dette på noen måte er komplisert.

Just det! ikke sikkert noe av det funker, men var motivert for å prøve lamictal...i flere år. Hvis du svinger skjønner du hvorfor, ikke kult å miste kontroll. Men får bare ta det som det kommer, sommer og sol...hehe! (regn)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...