Gå til innhold

Medisin mot emosjonell smerte

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless
Skrevet

Jeg lurer på hva som er den beste medisinen mot sterk emosjonell smerte? Har begynt å få en uutholdelige smerte nå og er redd for å havne i et veldig mørkt hull.

Er det bare seroquel jeg kan ta? Liker ikke å ta det for har hatt 2 nesten-besvimelser ute blant folk fordi den gjør at jeg føler jeg mister kontrollen. Og er lei av å bli så trøtt og fjern av den.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kjenner ingen slik medisin.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Men vil ikke en eller annen AD ha effekt da? Jeg er i en tilstand hvor jeg føler livet er et mareritt og overveldende grufullt.

willemo1365380562
Skrevet

Men vil ikke en eller annen AD ha effekt da? Jeg er i en tilstand hvor jeg føler livet er et mareritt og overveldende grufullt.

Som jeg skrev i et annet innlegg her : prøv Serequel depot.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Som jeg skrev i et annet innlegg her : prøv Serequel depot.

Hva er forskjellen på det og vanlig?

willemo1365380562
Skrevet

Hva er forskjellen på det og vanlig?

Slik jeg har forstått det (og opplevd det) er at med depotmedisiner, blir virkningen mer stabil gjennom døgnet. På de vanlige Serequelmedisinene fikk jeg ubehagelige bivirkninger som svimmelhet, koordinasjonsproblemer og følelsen av og være ruset et par timer etter inntak. Nå merker jeg overhodet ingen ubehag. verd å prøve. Snakk med legen/psyken din om det. Håper det vil hjelpe deg.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Slik jeg har forstått det (og opplevd det) er at med depotmedisiner, blir virkningen mer stabil gjennom døgnet. På de vanlige Serequelmedisinene fikk jeg ubehagelige bivirkninger som svimmelhet, koordinasjonsproblemer og følelsen av og være ruset et par timer etter inntak. Nå merker jeg overhodet ingen ubehag. verd å prøve. Snakk med legen/psyken din om det. Håper det vil hjelpe deg.

Takk, er akkurat sånn jeg har det nå. Tør ikke ta det om morgenen lenger for er redd for å virket dopet eller full på jobben.

Hvorfor gir de ikke depot med engang hvis det er så mye bedre da?

Bella Dotte
Skrevet

''Jeg lurer på hva som er den beste medisinen mot sterk emosjonell smerte? Har begynt å få en uutholdelige smerte nå og er redd for å havne i et veldig mørkt hull.''

Jevnlige samtaler/samvær med et dyktig medmenneske.

''Er det bare seroquel jeg kan ta? ''

Vær forsiktig med psykofarmaka.

Bella Dotte
Skrevet

''Jeg kjenner ingen slik medisin.''

Flott at du innrømmer det. Hvorfor pusher dere medikamenter på pasientene deres da?

Gjest Nevertheless
Skrevet

''Jeg lurer på hva som er den beste medisinen mot sterk emosjonell smerte? Har begynt å få en uutholdelige smerte nå og er redd for å havne i et veldig mørkt hull.''

Jevnlige samtaler/samvær med et dyktig medmenneske.

''Er det bare seroquel jeg kan ta? ''

Vær forsiktig med psykofarmaka.

Ja, fikk en opptur etter psykologtime i dag, men den varte i sånn cirka 5 minutter. Men nå i kveld har jeg følt på at jeg ønsker å bli kjent med folk.

Bella Dotte
Skrevet

Ja, fikk en opptur etter psykologtime i dag, men den varte i sånn cirka 5 minutter. Men nå i kveld har jeg følt på at jeg ønsker å bli kjent med folk.

Da er oppgaven deres å finne en måte å få følelsen til å vare lenger. ;-) Kanskje den varer lenger enn du tror, siden du føler det sånn nå?

Gjest Nevertheless
Skrevet

Da er oppgaven deres å finne en måte å få følelsen til å vare lenger. ;-) Kanskje den varer lenger enn du tror, siden du føler det sånn nå?

Ja, kanskje. Psykologen ga meg i hvert fall lyst til å bli kjent med andre, og finne ut hvor interessante andre mennesker kan være.

Bella Dotte
Skrevet

Ja, kanskje. Psykologen ga meg i hvert fall lyst til å bli kjent med andre, og finne ut hvor interessante andre mennesker kan være.

Det er bra. Tror en del av smerten har med at man blir for fokusert på egen smerte, men har for mye smerte til å orke å ha kontakt med andre mennesker/ finne på andre ting (negativ spiral).

Gjest Nevertheless
Skrevet

Det er bra. Tror en del av smerten har med at man blir for fokusert på egen smerte, men har for mye smerte til å orke å ha kontakt med andre mennesker/ finne på andre ting (negativ spiral).

Ja, kjenner meg igjen i det ja. Hvis man snakker med andre så føler man at man lever litt. Så nå søker jeg venner, hehe.

willemo1365380562
Skrevet

Takk, er akkurat sånn jeg har det nå. Tør ikke ta det om morgenen lenger for er redd for å virket dopet eller full på jobben.

Hvorfor gir de ikke depot med engang hvis det er så mye bedre da?

Man må søke spesielt om refusjon på disse medikamentene. Jeg skjønner ikke hvorfor, kanskje de er spesielt kostbare? Jeg slet veldig lenge før jeg fikk tilbudet. Jeg hadde, akkurat som deg, problemer med å finne et riktig tidspunkt å ta dem. Måtte sjekke avtalebok. evnt kjøring, jobb.... Det mest skremmende var en gang jeg ramlet overende på utsiden av butikken. Klarte ikke å reise meg, gjøre meg forstått, og alle som sto rundt trodde jeg var sterkt beruset. Omsider var det en av tilskuerne som ringte ambulanse og jeg ble kjørt til sykehus. Der konkluderte de med at jeg hadde tatt en overdose for å begå selvmord ( som om man reiser til butikken for å dø). Jeg ble pumpet, stappet full av kull og avventet. Senere på dagen ble jeg sendt til slagavdelingen til utredning der. Jeg fikk omsider forklart at jeg hadde hatt flere episoder med lignende anfall før.

Da ble Serequeldosen redusert og satt over på depot. Ingen problemer siden. Jeg fikk helt skrekken og turde nesten ikke gå ut uten følge.

Dette er nok uvanlig at man reagerer så sterkt. Da tok jeg 400 morgen og kveld. Om kvelden var det jo ikke noe problem, jeg la meg til å sove rett etter inntak.

Jeg ville absolutt ta det opp med psyken. Det skulle være helt unødvendig at man skal være redd for å ta den foreskrevne medisinen. Kanskje du kan oppleve samme virkningen som meg, som natt og dag. Ellers kan det kanskje være en ide å prøve andre AP. En nokså lang periode gikk jeg på Zyprexa 30mg, og den hjalp også veldig godt. Problemet der var vektøkningen;)

Jeg håper virkelig at du får prøve depot, og at det vil hjelpe deg.

Jeg føler virkelig med deg, det er så utrolig vondt å ha det slik.

Varme tanker til deg fra meg.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Man må søke spesielt om refusjon på disse medikamentene. Jeg skjønner ikke hvorfor, kanskje de er spesielt kostbare? Jeg slet veldig lenge før jeg fikk tilbudet. Jeg hadde, akkurat som deg, problemer med å finne et riktig tidspunkt å ta dem. Måtte sjekke avtalebok. evnt kjøring, jobb.... Det mest skremmende var en gang jeg ramlet overende på utsiden av butikken. Klarte ikke å reise meg, gjøre meg forstått, og alle som sto rundt trodde jeg var sterkt beruset. Omsider var det en av tilskuerne som ringte ambulanse og jeg ble kjørt til sykehus. Der konkluderte de med at jeg hadde tatt en overdose for å begå selvmord ( som om man reiser til butikken for å dø). Jeg ble pumpet, stappet full av kull og avventet. Senere på dagen ble jeg sendt til slagavdelingen til utredning der. Jeg fikk omsider forklart at jeg hadde hatt flere episoder med lignende anfall før.

Da ble Serequeldosen redusert og satt over på depot. Ingen problemer siden. Jeg fikk helt skrekken og turde nesten ikke gå ut uten følge.

Dette er nok uvanlig at man reagerer så sterkt. Da tok jeg 400 morgen og kveld. Om kvelden var det jo ikke noe problem, jeg la meg til å sove rett etter inntak.

Jeg ville absolutt ta det opp med psyken. Det skulle være helt unødvendig at man skal være redd for å ta den foreskrevne medisinen. Kanskje du kan oppleve samme virkningen som meg, som natt og dag. Ellers kan det kanskje være en ide å prøve andre AP. En nokså lang periode gikk jeg på Zyprexa 30mg, og den hjalp også veldig godt. Problemet der var vektøkningen;)

Jeg håper virkelig at du får prøve depot, og at det vil hjelpe deg.

Jeg føler virkelig med deg, det er så utrolig vondt å ha det slik.

Varme tanker til deg fra meg.

Å takk, du er jammen snill og god :)

Hørtes veldig dramatisk og fælt ut med den hendelsen din på butikken da. Samtidig kan jeg kanskje skjønne folks reaksjoner også. For folk flest vil kanskje ikke tenke "åh, hun har sikkert bare tatt en dose seroquel!"

Jeg husker jeg besvimte i en folkemengde en gang, og da ropte folk: Han er død!!! Så folk tenker jo sitt.

Men ja, hadde jeg tatt seroquelen nå, så hadde jeg sovnet om en times tid, og det har jeg ikke tid eller lyst til. Samtidig så vil jeg ikke ha det sånn som jeg har det. Så det er noe drittmedisin sånn sett, hehe.

Gleder meg til å kreve noe annet i morgen, hehe :P

Gjest Nevertheless
Skrevet

''Jeg kjenner ingen slik medisin.''

Flott at du innrømmer det. Hvorfor pusher dere medikamenter på pasientene deres da?

"Like" ;)

Bella Dotte
Skrevet

Ja, kjenner meg igjen i det ja. Hvis man snakker med andre så føler man at man lever litt. Så nå søker jeg venner, hehe.

Bra!

Gjest Nevertheless
Skrevet

Bra!

Er folk her inne venner ellers også liksom?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...