Gå til innhold

NHD-Er det sant? Om Quetiapin dose

Anbefalte innlegg

Gjest vår kvinnen
Skrevet

Er det slik at en Quetiapin dose på 600 mg egentlig skal deles i to? 200 mg om morgenen og 400 om kvelden??

Psykiateren min sier det, men jeg vil ha en second-opinion, nå tar jeg 600 mg om kvelden fordi jeg sliter med å få sove uten...

Men jeg plages med hjertebank-høy puls en periode før jeg sovner...

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her er det intet SKAL. Du gjør det som du føler deg best med.

willemo1365380562
Skrevet

Her er det intet SKAL. Du gjør det som du føler deg best med.

Jeg tar 800mg i en dose om kvelden. Jeg hadde slike problemer du snakker om før jeg byttet til depot. Psyken sa at man ikke fikk "topper" i doseringen. Nå merker jeg absolutt ingen ubehag. Selv ikke da jeg en liten periode (innlagt) brukte 1200mg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tar 800mg i en dose om kvelden. Jeg hadde slike problemer du snakker om før jeg byttet til depot. Psyken sa at man ikke fikk "topper" i doseringen. Nå merker jeg absolutt ingen ubehag. Selv ikke da jeg en liten periode (innlagt) brukte 1200mg.

Varianten med depot er klart bedre. Svært beklagelig at Helfo er så vanskelige på dette området.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Kan jeg spørre årsakene til at du tar det?

willemo1365380562
Skrevet

Kan jeg spørre årsakene til at du tar det?

Jeg er (blandt annet) bipolar1, og tar det i hovedsak for ukontrollert maniske/psykotiske symptomer. De hjelper også til å kontrollere søvnen. De har også god effekt på den dissossiative pf en (splitting).

Annonse

Gjest Nevertheless
Skrevet

Jeg er (blandt annet) bipolar1, og tar det i hovedsak for ukontrollert maniske/psykotiske symptomer. De hjelper også til å kontrollere søvnen. De har også god effekt på den dissossiative pf en (splitting).

Skjønner. Seroquel hjelper tydeligvis på mye. Men skal høre om depot i morgen jeg. For nå blir det sånn at jeg dropper å ta seroquel hvis jeg f.eks. har lyst til å lese noe, eller dra et sted. Det ødelegger liksom muligheten til å gjøre ting synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...