Gå til innhold

Hvor kan man bli kjent med andre som sliter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om et nettsted eller steder hvor man kan bli kjent med andre som sliter? Det burde finnes egne kontaktannonse for dem som sliter synes jeg.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Vil du bli friskere av det? Er det ikke best å ha kontakt med friske folk når en sliter?

Skrevet

Vil du bli friskere av det? Er det ikke best å ha kontakt med friske folk når en sliter?

Problemet med dem er jo at de ikke forstår, kan bli irritert og til og med mobbe en. En del mennesker tråkker ned på dem som er svake, så jeg tror det er viktig med likeverd mellom mennesker.

Gjest Høstløv
Skrevet

Likemannsarbeid er en viktig ressurs som mange funksjonshemmede kan benytte seg av, dette er ofte knyttet opp mot forskjellige diagnosegrupper.

Kanskje du kan finne noe interessant på sidene til Mental Helse?

http://www.mentalhelse.no/prosjekter

Gjest Nevertheless
Skrevet

Jeg vil gjerne bli kjent med deg og andre her som sliter, hvis noen har lyst. Føler veldig på det samme behovet.

Gjest svake menneske
Skrevet

Problemet med dem er jo at de ikke forstår, kan bli irritert og til og med mobbe en. En del mennesker tråkker ned på dem som er svake, så jeg tror det er viktig med likeverd mellom mennesker.

Hvem er svake? Man er ikke svak selv om man har en sykdom. Det er bare politikere og andre som er så frekke å tillate seg å kategorisere mennesker på den måten. Oss og dem.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Så dumt hvis du har truffet på slike mennesker. Da tror jeg du har vært uheldig, for jeg tror ikke de fleste er slik. Jeg tenkte bare på at glade og friske mennesker lettere vil kunne dra deg opp istedenfor ned.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Hva om vi opprettet en egen chattegruppe? Går an å lage egne chattegrupper på tinychat f.eks.

Gjest Halo360
Skrevet

Jo folk som sliter begraver seg selv i problemer nå de snakker sammen. En frisk venn/venninne er best.

willemo1365380562
Skrevet

Hvem er svake? Man er ikke svak selv om man har en sykdom. Det er bare politikere og andre som er så frekke å tillate seg å kategorisere mennesker på den måten. Oss og dem.

Noen av problemene ( som jeg har opplevd) er at man har en tendens til å slite i utakt. Avhengig av hva man sliter med selvfølgelig. I depressive perioder er det utrolig slitsomt å omgås (hypo)maniske personer. Det er nesten like ille å omgås andre depressive, da man har en tendens til å dra hverandre ned, fokusere på negative ting.

En chatteside på nettet er helt perfekt. Man kan svare/la være å svare uten å være uhøflig. I perioder kan man hjelpe andre eller få hjelp selv. Utveksle erfaringer eller bare snakke om andre ting. Det er helt uforpliktende. Blir man sliten er det bare å logge av.

Gjest svake menneske
Skrevet

Noen av problemene ( som jeg har opplevd) er at man har en tendens til å slite i utakt. Avhengig av hva man sliter med selvfølgelig. I depressive perioder er det utrolig slitsomt å omgås (hypo)maniske personer. Det er nesten like ille å omgås andre depressive, da man har en tendens til å dra hverandre ned, fokusere på negative ting.

En chatteside på nettet er helt perfekt. Man kan svare/la være å svare uten å være uhøflig. I perioder kan man hjelpe andre eller få hjelp selv. Utveksle erfaringer eller bare snakke om andre ting. Det er helt uforpliktende. Blir man sliten er det bare å logge av.

Jo jo, det er jeg enig i. Jeg kom bare med en kommentar til å definerere seg/bli definert som "svak".

Skrevet

Hva om vi opprettet en egen chattegruppe? Går an å lage egne chattegrupper på tinychat f.eks.

Kanskje du vil gjøre det? Jeg vet ikke helt hvordan man gjør det.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Må man være registrert på twitter eller facebook for å chatte? Jeg er ikke det.

Nei, man kan skrive inn et gjestenavn der om du ser det?

Hvis vi skal bruke chatten så må vi kanskje avtale tidspunkt sammen her?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...