Gå til innhold

placebo

Gjest lurer på det jeg

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på det jeg
Skrevet

Hvor får jeg tak i såkalte placebo-tabletter?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Apoteket. Kalktabletter eller B-vit kan brukes.

Skrevet

Apoteket. Kalktabletter eller B-vit kan brukes.

Jeg mener at placebo har noe for seg...

Gjest Bipolar58
Skrevet

Jeg mener at placebo har noe for seg...

Placebo betyr at det ikke er medisin men sukker,sukkertøy,eller hva som helst egentlig.C-vitaminer tror jeg har en placebo effekt,da troen på virkingen nok overgår den faktiske virkning.

At man hoster betyr heller ikke at man er syk,men at man kan ha tørr hals,eller bare ett lite fremmedlegeme.Vann og skjerf kan også hjelpe mot hoste.Man varmer jo opp halsen eller skyller vekk fremmedlegeme.En tørr hals får jo da også tilført fuktighet.

At varm melk og honning fremdeles virker,er nok mer placebo effet enn at det faktisk virker.Halsen liker den varme melken og honningen smaker godt.Har man virus eller bakerier vil det jo ikke virke alikevel.

Liker ordtaket "Av alle ting som ikke virker liker jeg Cognac best"

Føler at meget lave doser av noen medisiner har vel så bra placebo effekt som reell effekt.Man slapper mer av etter at man har tatt medisinene fordi man forventer en effekt.10 mg cipramil funker for meg enda jeg veier 144 kg.Kanskje det er en for svak medisin,eller en bra placebo?

Gjest placeboplacebo
Skrevet

Suketter?

For noen holder det å vite at de har medisiner tilgjengelig. Sove uten sovetablettene kun ved å ha dem i skapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...