Gå til innhold

SSRI ( Zoloft)og alkohol...nhd og andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Vil alkohol formiske effekten av SSRI-medisin ( Zoloft) ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke direkte, men alkohol er et kraftig depressivum.

Skrevet

Ikke direkte, men alkohol er et kraftig depressivum.

Ja, alkohol = ofte depresjon etterpå.

ink1365380698
Skrevet

Ja, alkohol = ofte depresjon etterpå.

Før ssri, når jeg bare brukte litt valium men hadde psykosomatiske plager--- var et par tre glass vin rene vidundermedisinen for meg. Jeg ble frisk??? Jeg som ikke orket å gå et par hundre meter orket plutselig å danse på fest, jeg var ikke svimmel eller uvel i hodet m.m, ikke kvalm. Så alkohol var min planke. Desverre fikk jeg så mye forskjellige medisiner mot ssri abstinenser som jeg ikke har klart å slutte med, eller tør slutte med, at jeg ikke nyter de tre glassene lenger. Men NHD har i sommer sagt at jeg kan prøve med et glass vin... mulig jegg gjør det. Depresjon merket jeg ikke noe til. Det fikk jeg først nåt jeg sluttet på cipralex. Og det er det verste jeg har opplevd. Kom og gikk i to år-- men har ikke hatt det på tre år nå og håper aldri jeg får det igjen.

ink1365380698
Skrevet

Før ssri, når jeg bare brukte litt valium men hadde psykosomatiske plager--- var et par tre glass vin rene vidundermedisinen for meg. Jeg ble frisk??? Jeg som ikke orket å gå et par hundre meter orket plutselig å danse på fest, jeg var ikke svimmel eller uvel i hodet m.m, ikke kvalm. Så alkohol var min planke. Desverre fikk jeg så mye forskjellige medisiner mot ssri abstinenser som jeg ikke har klart å slutte med, eller tør slutte med, at jeg ikke nyter de tre glassene lenger. Men NHD har i sommer sagt at jeg kan prøve med et glass vin... mulig jegg gjør det. Depresjon merket jeg ikke noe til. Det fikk jeg først nåt jeg sluttet på cipralex. Og det er det verste jeg har opplevd. Kom og gikk i to år-- men har ikke hatt det på tre år nå og håper aldri jeg får det igjen.

Legger til at det var sjelden at jeg brukte denne planken, kun i festlige sammenenhenger noen ganger i året. Ville ikke havne i den gjørmen å gjøre meg avhengig av alkohol. Men jeg nøt disse festlighetene hvor jeg følte meg frisk..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...