Gå til innhold

beh adhd

Gjest trengerhjelpfort

Anbefalte innlegg

Gjest trengerhjelpfort
Skrevet

hei

jeg har et barn på 7 år som har adhd, adferdsproblemer og cp, han sliter med raserianfall,( som kan vare opp til flere timer ) dårlig impulskontroll, handler i situasjoner der han ikke tenker seg om, og skjønner ikke etterpå hva det var han gjorde galt, kverulerer mye, hopper mye, sitter sjelden i ro.

barnehabilitering, nevropsykolog og ppt og skolen anbefalte utprøving av ritalin, far har nektet denne utprøvingen ( vi bor ikke sammen, jeg har hovedomsorgen, far har samvær )

far har klaget dette til fylke og fått godkjent klagen, slik at nå blir det ingen utprøving ( ppt og habiliterings senteret har stil spm om far er psykisk frisk....men far nekter vurdering av lege, så de kan kke gjøre noe )

hva kan jeg som mor gjøre? jeg ser jo at barnet mitt ikke har det greit, jeg har nå mld meg på kurs for adferdproblemer og adhd kurs for veiledning.....men hva mer kan jeg gjøre for å kunne gi barnet mitt en sikker fremtid som ikke lar han havne på feil vei eller ta feil valg senere i livet? ( jeg tror ganske sikkert at ritalin ville ha hjulpet han mye og gjort det letter for å finne gode måter jobbe sammen på, da han kunne vært roligere)

dette med kost? er det noe å anbefale? og hvor finner jeg info om det ?

takker for svar, syns dette er en fortvilende situasjon, der jeg føler meg hjelpesløs

Skrevet

Jeg kjenner barn med cp som også har mye av disse problemene, uten at de har adhd.

Det kan godt hende at dere kan oppnå mye uten å bruke ritalin, dersom du får god veiledning enten fra barnehabiliteringen eller bup. Skolen bør også få veiledning fra samme instans.

Gjest Merlen
Skrevet

Hmmm dette høres kliss likt ut noen som jeg kjenner, bortsett fra at den gutten ikke har cp.

Ritalin er det aller siste som skal prøves, med svært god grunn. Og nettopp denne grunnen er kanskje farens grunn til å nekte?

Håper du finner løsninger som kan bedre situasjonen på andre måter!

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...