Gå til innhold

Insektstikk

Gjest Fjolstilfjells

Anbefalte innlegg

Gjest Fjolstilfjells
Skrevet

Hei! Jeg (og helt sikkert mange andre) får kløende utslett og opphovning av insektstikk. Kan man "herde seg" mot sånt, eller må man medisinere seg? Jeg får ikke andre plager enn de eksteriørmessige og trangen til å klø meg.

Gjest Merlen
Skrevet

Sånt holder man bare ut!

Kløedempende midler hjelper til med det.

Gjest fjolstilfjells
Skrevet

Antakeligvis har du rett, på din måte. Men svaret er en smule irrelevant og liksom litt sånn "drite i"-problem. Fra en annen vinkel; man sitter utendørs i skjærgården/fjellet/ved et tjern i lavlandet og finner ut dagen etterpå at man har 56 myggstikk som hver og ett overgår hverandre i hevelse/vulgaritet. Hva gjør man da? Worst case har man en date-forpliktelse... Tips?

Skrevet

Antakeligvis har du rett, på din måte. Men svaret er en smule irrelevant og liksom litt sånn "drite i"-problem. Fra en annen vinkel; man sitter utendørs i skjærgården/fjellet/ved et tjern i lavlandet og finner ut dagen etterpå at man har 56 myggstikk som hver og ett overgår hverandre i hevelse/vulgaritet. Hva gjør man da? Worst case har man en date-forpliktelse... Tips?

Du tar masse antihistaminer, og bruker antihistaminkrem.

Og neste gang husker du å oppholde deg over 6. etasje - der er de mye sjeldnere mygg.

Med vennlig hilsen

Gjest Hulderen
Skrevet

Så du har alt fått myggstikkene?

Denne om fås kjøpt hos Enklere Liv, virker genial:

http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?pId=1803

Jeg har ikke testet den selv, så jeg har ingen erfaringer med produktet.

Skrevet

Jeg tror man kan bli immun mot insektstikk. Vi har hytte i Hallingdal, der myggen er på størrelse med små helikoptere, og gubben får aldri noen reaksjon der han blir stukket (han vokste opp i området). Jeg, derimot, ser ut som om jeg har et alvorlig tilfelle av vannkopper... Og det til tross for at jeg dekker til all hud så langt det lar seg gjøre.

Jeg har funnet ut at det hjelper å ta allergimedisin, og et kjerringråd som i hvert fall virker på meg er å vaske stikkene med kaldt vann med MYE salt i (så mye at det blir liggende et hvitt lag på huden).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...