Gå til innhold

Ekstremt fortvila

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost
Skrevet

Etter mange mange uker intenst press sprekker byllen i hjernen, det smilende ytre er vekk, jeg gjemmer meg, ingen må se.

Havner i pilleboksen, tar noe, men vil ikke ta farlig mye. Bare nesten. Eller ikke. Faen, hva gjør jeg, det er bare ROT!!!!!! Prøver å ligge unna å ta flere, men har det bare så jævlig, og denne situasjonen jeg befinner meg synes ikke å ha en ende.

Skrevet

Leit at du har det så vondt! Hva slags situasjon er det du befinner deg i? Skjer det noe i livet ditt som du ikke får påvirket, eller mente du sykdommen?

Gjest Svarttrost
Skrevet

Leit at du har det så vondt! Hva slags situasjon er det du befinner deg i? Skjer det noe i livet ditt som du ikke får påvirket, eller mente du sykdommen?

Sykdommen ja, men var ikke det jeg mente. Ting i livet. Nå, og en god stund fremover.

Skrevet

Om du er så fortvilet så må du få hjelp - nå! Har du kontakt med en psykiatrisk avdeling du kan ringe til? Kan du ringe Mental Helse?

Skrevet

Sykdommen ja, men var ikke det jeg mente. Ting i livet. Nå, og en god stund fremover.

Er du helt sikker på at du ikke har noen form for påvirkningsmulighet i forhold til denne situasjonen? Eller finnes det noen mulighet for deg til å fjerne deg litt fra situasjonen?

Jeg antar at du har en grunn til å ikke skrive mer utfyllende om hva slags situasjon du er i, så derfor prøver jeg å stille generelle spørsmål.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Om du er så fortvilet så må du få hjelp - nå! Har du kontakt med en psykiatrisk avdeling du kan ringe til? Kan du ringe Mental Helse?

Det verste er allerede over for nå, har fått rast fra meg. Nå er jeg ganske sløv, og medisinene har ikke engang begynt å virke tror jeg (pleier å ta en time)

Gjest Svarttrost
Skrevet

Er du helt sikker på at du ikke har noen form for påvirkningsmulighet i forhold til denne situasjonen? Eller finnes det noen mulighet for deg til å fjerne deg litt fra situasjonen?

Jeg antar at du har en grunn til å ikke skrive mer utfyllende om hva slags situasjon du er i, så derfor prøver jeg å stille generelle spørsmål.

Jeg skal bort fra det noen dager nå snart. Etter det blir det trolig verre (ny utfordring i tillegg) HAHAHAHAHAHHA

Off nei, skal ikke være så barnslig, men det er sant det jeg skriver. Jeg hangler med og håper på det beste.

Lengter intenst etter å være "normal" ;(

Skrevet

Jeg skal bort fra det noen dager nå snart. Etter det blir det trolig verre (ny utfordring i tillegg) HAHAHAHAHAHHA

Off nei, skal ikke være så barnslig, men det er sant det jeg skriver. Jeg hangler med og håper på det beste.

Lengter intenst etter å være "normal" ;(

Det høres ut som om du har to store utfordringer; nemlig både sykdommen og en eller annen presset livssituasjon. Jeg tenker at du må forsøke å være konstruktiv på to fronter; for det første må du sammen med behandlingsapparatet forsøke å sørge for at din sykdom er optimalt behandlet, og så må du i tillegg prøve å skaffe deg noe pause og avstand fra den vankelige livssituasjonen. Ikke sikkert det hjelper noe at jeg sier dette, da det jo er lett å stå utenfor og komme med litt snusfornuftige råd, men jeg håper du har tenkt gjennom om du kan gjøre noe i forhold til sykdomsbiten også.

Det er uansett bra at du snart skal ha noen dagers pause fra den vanskelige livssituasjonen.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Det høres ut som om du har to store utfordringer; nemlig både sykdommen og en eller annen presset livssituasjon. Jeg tenker at du må forsøke å være konstruktiv på to fronter; for det første må du sammen med behandlingsapparatet forsøke å sørge for at din sykdom er optimalt behandlet, og så må du i tillegg prøve å skaffe deg noe pause og avstand fra den vankelige livssituasjonen. Ikke sikkert det hjelper noe at jeg sier dette, da det jo er lett å stå utenfor og komme med litt snusfornuftige råd, men jeg håper du har tenkt gjennom om du kan gjøre noe i forhold til sykdomsbiten også.

Det er uansett bra at du snart skal ha noen dagers pause fra den vanskelige livssituasjonen.

Det er ikke sikkert det hjelper nei, men du har i hvert fall rett, slev om jeg foreløpig er avskrevet som "vanskelig medisinerbar".

Nøtteskall
Skrevet

Selv om jeg er veldig redd for medisiner selv. Så har jeg det som du noen ganger, og da kunne jeg nok ta i meg en masse medisiner for å få ned den psykiske smerten. Men det hjelper jo ikke i lengden.

Håper du har en ok psykiater som kanskje kan komme med noen bra medisiner til deg. Men noen trylleformel finnes nok ikke. Man har jo en psyke uansett om man tar medisiner eller ikke, så tror kanskje det er en ide å ha noen aktiviteter eller mennesker du kan prate med for å få ut sinne og frustrasjoner.

Skrevet

Det er ikke sikkert det hjelper nei, men du har i hvert fall rett, slev om jeg foreløpig er avskrevet som "vanskelig medisinerbar".

Selv om dere muligens ikke kommer noen vei med medisinendringer akkurat nå, så kunne du kanskje hatt nytte av noen samtaler?

Gjest Svarttrost
Skrevet

Selv om dere muligens ikke kommer noen vei med medisinendringer akkurat nå, så kunne du kanskje hatt nytte av noen samtaler?

Psykologen har ferie, legen har ferie. Typisk. Hater ferier.

Skrevet

Psykologen har ferie, legen har ferie. Typisk. Hater ferier.

Vet ikke om det kan være til hjelp for deg, men de mange kommuner har jo nå opprettet akutt-team som du kan henvende deg til direkte. De kan være gode til å se løsninger i vanskelige situasjoner.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Vet ikke om det kan være til hjelp for deg, men de mange kommuner har jo nå opprettet akutt-team som du kan henvende deg til direkte. De kan være gode til å se løsninger i vanskelige situasjoner.

Har alle kommuner det? Har ikke hørt om det her i hvert fall, liten fattig kommune...

Gjest Svarttrost
Skrevet

Driter i det akkurat nå, orker ikke, vil ikke se konsekvensene av en slik samtale. Men takk for tanken.

Gjest Ainona
Skrevet

Forstår deg! Vanskelig å takle livet...ting som hender + psykiske saker. En må være utrolig sterk, men lurer på om det hele "brister" en gang. Jeg vil bare vekk, men hvem skal ta vare på alle da? Hva skjer når jeg ikke passer på, enda mer å få dårlig samvittighet for?

Råder deg til tid til deg selv, bare deg selv...pause fra alt annet! Søvn hjelper og, det er viktig å sove.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...