Gå til innhold

Kan du Europakartet?

Anbefalte innlegg

Jeg har bare vært på quiz en gang og da laget jeg et helvete på et av spørsmålene hvor alle de tre andre mente noe annet og tilslutt skrev det jeg sa og så hadde jeg rett ;o) Og så vant vi quizen med et poeng :o)

Kult! :-)

Jeg har ikke vært på slik organisert quiz på utested, men i private selskaper o.l., pluss at vi ofte spør hverandre spørsmål fra aviser osv.

En gang på studentbyen måtte jeg korrigere det som var oppgitt som "korrekt svar" på GENI-spillet. Det var "Hva het Adams yngste sønn?" Jeg nektet for at det var Abel, og vi spurte til og med naboen, som var prestestudent om dette.

Han måtte sjekke Bibelen, og kunne deretter gi meg rett i at den ynsgte sønnen het "Set". :-)

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

19

• morsan

7

• Dorthe

6

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg har ikke vært på slik organisert quiz på utested, men i private selskaper o.l., pluss at vi ofte spør hverandre spørsmål fra aviser osv.

En gang på studentbyen måtte jeg korrigere det som var oppgitt som "korrekt svar" på GENI-spillet. Det var "Hva het Adams yngste sønn?" Jeg nektet for at det var Abel, og vi spurte til og med naboen, som var prestestudent om dette.

Han måtte sjekke Bibelen, og kunne deretter gi meg rett i at den ynsgte sønnen het "Set". :-)

Morsomt :o)

Det er noen ting man bare kan og så er man blank på andre ting.

hidi, the scorpion

Ha, jeg var på pub quiz , og vi vant;) Det hadde jeg helt glemt.

Annonse

Gjest prust

Fikk 7 av 8. Ikke dårlig, men irriterer meg at jeg aldri klarer å holde greie på de tre baltiske landene.

12 åringen hadde prøve i Europakartet for noen uker siden, han hadde full kontroll på alle 50 landene. Jeg klarte dem nesten da (roter med de tidlige jugoslaviske landene + de baltiske).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...