Gå til innhold

Hvordan vite hvem jeg er?

Anbefalte innlegg

Gjest Ainona
Skrevet

ptsd (heftig før, lite plaget nå), bipolar, angst, eupf

Går jevnt over rundt med utrolig mye stress i topplokket.

Ok, ikke rart vi har mye til felles da, fått dem jeg og. Gjenstår bp diagnose, noe de lurer på om jeg har.

Tar du medisiner som du føler hjelper deg?

Gjest winda
Skrevet

Forstår det når det gjelder ting jeg har "blokket ut". Traumatiske ting, men hverdagslige ting?

Jeg faller veldig mye ut i det daglige. Tror dette er vanlig når man dissosierer. Jeg får veldig mange kommentarer på at jeg ikke følger med og gjentar ting som andre nettopp har sagt. Dette gjør at jeg blir gjort mye narr av. Da må jeg jo late som at jeg synes det er morsomt jeg også, men egentlig er det ikke det :(

Gjest winda
Skrevet

På modum sa de at jeg dissosierte, har fått ptsd. Forstår det slik at da fortgrener en "traumer", men hvorfor fortrenger jeg hverdagslige ting?

Har fått psykosdiagnose og, fått mange. En psykolog kaldte det helgradering. Vanskelig å forstå seg selv og alle diagnosene, kunne jeg ikke bare fått en?

''Vanskelig å forstå seg selv og alle diagnosene, kunne jeg ikke bare fått en?''

:-). Hva skal de slåes sammen til da? :)

Gjest Ainona
Skrevet

Jeg faller veldig mye ut i det daglige. Tror dette er vanlig når man dissosierer. Jeg får veldig mange kommentarer på at jeg ikke følger med og gjentar ting som andre nettopp har sagt. Dette gjør at jeg blir gjort mye narr av. Da må jeg jo late som at jeg synes det er morsomt jeg også, men egentlig er det ikke det :(

Er egentlig sårende. Detter ut jeg og, men merker det ikke selv. Folk kan si "hallo hvor er du" og "hun er bare slik". Tror ikke de forstår det her, ikke jeg heller. Verst er det når jeg sitter på møte i forbindelse med ungene, plutselig er jeg helt fjern. Får ikke med meg noe heller i den "tilstanden".

Gjest Ainona
Skrevet

''Vanskelig å forstå seg selv og alle diagnosene, kunne jeg ikke bare fått en?''

:-). Hva skal de slåes sammen til da? :)

Hehe, det var det da. Men blir vanskelig å forholde seg til alt, bør vel ikke tenke på det. Men målet mitt er jo å bli vel fungerende, er vel derfor jeg vil finne ut av ting/diagnoser. Men er ufør og det er sikkert min livsoppgave å være som dette, må akseptere det.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Ok, ikke rart vi har mye til felles da, fått dem jeg og. Gjenstår bp diagnose, noe de lurer på om jeg har.

Tar du medisiner som du føler hjelper deg?

Nei.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Skitt!

Men de aller fleste med bp blir godt hjulpet av medisiner, de har bare ikke klart å knekke koden på meg - ennå.

Når det gjelder angsten så har jeg ting som hjelper, men blir så rusa og utafor av det at jeg er ganske tilbakeholden med bruken.

Gjest Ainona
Skrevet

Men de aller fleste med bp blir godt hjulpet av medisiner, de har bare ikke klart å knekke koden på meg - ennå.

Når det gjelder angsten så har jeg ting som hjelper, men blir så rusa og utafor av det at jeg er ganske tilbakeholden med bruken.

Nei, de har mange koder å knekke. Er glad jeg går til en som ikke forstår meg, er ærlig iallefall. Men for å hjelpe trenger man vel forstå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...