Gå til innhold

for mange medisiner!

Anbefalte innlegg

Gjest BellaM
Skrevet

hei. jeg er en jente på 23 som har gått på utallige medisiner siden jeg var 17. (psykiatriske medisiner). min medisinliste har ikke akkuratt blitt mindre siden jeg startet. jeg går på: Ritalin, Conserta, zoloft, seroquel, lamictal, zyprexa, rivotril og surmontil. alt dette tilsammen 5 ganger dagelig. mitt spørsmål er, er ikke dette skadelig for meg? er det mulig å få 5 forskjellige diagnoser å medisinere allt på en gang som de har gjort med meg? det er jo mange av medisinene som virker mot hverandre. ? kunne vel likegjerne satt et skudd med heroin hver dag, for det er jo gift jeg putter i meg uansett. uff, håper ikke dette ble rotete, men jeg håper du skjønner litt av spørsmålet alikevel. hilsen M

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Medisinene er verken skadelige eller giftige. Tross dette kan det sikkert ryddes og forenkles noe med mindre dette er det du har havnet på som det beste etter nøye utprøving.

Kan Ritalin og Concerta slås sammen til kun et middel og med høyere dose?

Kan Zyprexa og Seroquel slås sammen osv?

Hvorfor må du ha Surmontil?

Gjest Unique1
Skrevet

Medisinene er verken skadelige eller giftige. Tross dette kan det sikkert ryddes og forenkles noe med mindre dette er det du har havnet på som det beste etter nøye utprøving.

Kan Ritalin og Concerta slås sammen til kun et middel og med høyere dose?

Kan Zyprexa og Seroquel slås sammen osv?

Hvorfor må du ha Surmontil?

Her bruker du to medisiner som IKKE skal kombineres. Ritalin og rivotril. De opphever effekten av hverandre, det har i alle fall jeg fått beskjed om hos minpsykiater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...