Gå til innhold

Spiller diagnosene noen rolle?

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless
Skrevet

Jeg kan egentlig ikke skjønne at jeg ikke har fått diagnosen paranoid PF. Men egentlig så lurer jeg på om det egentlig spiller noen rolle å ha diagnosen på papiret? Vi snakker jo om det paranoide på omtrent hver time likevel.

Gjest winda
Skrevet

Diagnoser har jo noe å si for hvilke medisiner man blir tilbudt. I tillegg har det jo betydning for hvilken terapi man eventuellt trenger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I dette tilfellet spiller det en rolle. Paranoid pf skal behandles med små til moderate doser antipsykotika.

Gjest Nevertheless
Skrevet

I dette tilfellet spiller det en rolle. Paranoid pf skal behandles med små til moderate doser antipsykotika.

Ok, takk. Skal ta det opp neste gang.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Får forresten antipsykotika, men har blitt sløv med å ta den fordi jeg er lei av dop-følelsen jeg får.

Bella Dotte
Skrevet

Får forresten antipsykotika, men har blitt sløv med å ta den fordi jeg er lei av dop-følelsen jeg får.

Det høres ut som et sunnhetstegn...

Gjest Nevertheless
Skrevet

Det høres ut som et sunnhetstegn...

Var det ironisk? hehe

Bella Dotte
Skrevet

Var det ironisk? hehe

Slett ikke. Jeg synes virkelig det høres bra ut at du er lei av dop-følelsen, og at det bevirker at du ikke er "så nøye" med å ta medisinen.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Slett ikke. Jeg synes virkelig det høres bra ut at du er lei av dop-følelsen, og at det bevirker at du ikke er "så nøye" med å ta medisinen.

Ja, men samtidig er det utrolig slitsomt med de grusomme skremmende tankene.

Skrevet

Ja, men samtidig er det utrolig slitsomt med de grusomme skremmende tankene.

''Ja, men samtidig er det utrolig slitsomt med de grusomme skremmende tankene.''

Tja... samtidig har du gang på gang skrevet at du ønsker å være sykest mulig. Jeg får tanker om at du dyrker ethvert symptom.

Gjest Nevertheless
Skrevet

''Ja, men samtidig er det utrolig slitsomt med de grusomme skremmende tankene.''

Tja... samtidig har du gang på gang skrevet at du ønsker å være sykest mulig. Jeg får tanker om at du dyrker ethvert symptom.

Men de skremmende tankene er ikke noe jeg innbiller meg. Jeg går med en følelse av at livet vil ta slutt i år.

Skrevet

Men de skremmende tankene er ikke noe jeg innbiller meg. Jeg går med en følelse av at livet vil ta slutt i år.

''Men de skremmende tankene er ikke noe jeg innbiller meg. Jeg går med en følelse av at livet vil ta slutt i år.''

Nei, men så lenge du dyrker dem, så har du vel ikke noe ønske om at de skal gå vekk heller.

Gjest Nevertheless
Skrevet

''Men de skremmende tankene er ikke noe jeg innbiller meg. Jeg går med en følelse av at livet vil ta slutt i år.''

Nei, men så lenge du dyrker dem, så har du vel ikke noe ønske om at de skal gå vekk heller.

Jo akkurat de tankene der skulle jeg gjerne vært foruten. Æresord!

Skrevet

Jo akkurat de tankene der skulle jeg gjerne vært foruten. Æresord!

''Jo akkurat de tankene der skulle jeg gjerne vært foruten. Æresord!''

Da trenger du sannsynligvis å forsøke å bli kvitt dem.

Gjest Nevertheless
Skrevet

''Jo akkurat de tankene der skulle jeg gjerne vært foruten. Æresord!''

Da trenger du sannsynligvis å forsøke å bli kvitt dem.

Ja, jeg prøver da. I perioder kan jeg kjenne på en glede, men så blir jeg plutselig helt slått ut av de grusomme tankene, hvor jeg ser for meg at jeg blir slått til døde eller noe. Jeg har faktisk prøvd å tenke at det ikke er så ille å bli drept. For å prøve å gjøre døden mer ufarlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...