Gå til innhold

Stesolid og vival. Og hvordan bli sterkere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Fikk stesolid på apoteket idag i stedet for vival. Er det helt det samme? Vil jeg reagere anerledes? De var nemlig tom for vival og da ga hun meg stesolid.

Og et lite spm til: Hvordan kan jeg bli sterkere? Ikke falle i grus hver gang det blir konfrontasjoner. (Som jeg ikke engang trenger å være en del av). Bare det å vite at andre er irriterte på hverandre som har en relasjon til meg slår meg i bakken. Jeg griner mye og er mye redd. Gjør alt for å unngå dette.

Mvh

Skrevet

Til det siste: Delta, uttal deg, spill noe ut, uttrykk.

Skrevet

Det er det sammen.

For å bli sterkere, så tror jeg det er viktig å ikke unnvike vanskeligheter altfor mye. Jeg tror heller ikke at du bør ta altfor mye vival, du blir ikke sterkere av det.

Skrevet

For å bli sterkere må man trene. Når det gjelder det mentale, er det mental trening som skal til. Snu på tankene, øve på å ruste deg bedre. Finn ut hva som vipper deg av pinnen- skriv det ned og snu setningen, repeter den positive setningen....egentlig en form for positiv hjernevask, meget effektivt. Skjønner du hva jeg mener?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Stesolid og Vival er samme stoffet.

Å bli sterkere har ikke minst med måten en tenker på å gjøre. Hvordan en forholder seg i ulike situasjoner. Dette er noe en må utvikle i psykoterapi. Her kan jeg igjen anbefale metakognitiv terapi.

Skrevet

Stesolid og Vival - har samme virkestoff - diazepam.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...