florista Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 Hei. Fikk stesolid på apoteket idag i stedet for vival. Er det helt det samme? Vil jeg reagere anerledes? De var nemlig tom for vival og da ga hun meg stesolid. Og et lite spm til: Hvordan kan jeg bli sterkere? Ikke falle i grus hver gang det blir konfrontasjoner. (Som jeg ikke engang trenger å være en del av). Bare det å vite at andre er irriterte på hverandre som har en relasjon til meg slår meg i bakken. Jeg griner mye og er mye redd. Gjør alt for å unngå dette. Mvh 0 Siter
cathlin Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 Til det siste: Delta, uttal deg, spill noe ut, uttrykk. 0 Siter
megler Smekk Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 ''Fikk stesolid på apoteket idag i stedet for vival. Er det helt det samme? '' Inneholder samme virkestoff (Diazepam). http://no.wikipedia.org/wiki/Diazepam 0 Siter
frosken Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 Det er det sammen. For å bli sterkere, så tror jeg det er viktig å ikke unnvike vanskeligheter altfor mye. Jeg tror heller ikke at du bør ta altfor mye vival, du blir ikke sterkere av det. 0 Siter
Gjest Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 For å bli sterkere må man trene. Når det gjelder det mentale, er det mental trening som skal til. Snu på tankene, øve på å ruste deg bedre. Finn ut hva som vipper deg av pinnen- skriv det ned og snu setningen, repeter den positive setningen....egentlig en form for positiv hjernevask, meget effektivt. Skjønner du hva jeg mener? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. juli 2011 Skrevet 1. juli 2011 Stesolid og Vival er samme stoffet. Å bli sterkere har ikke minst med måten en tenker på å gjøre. Hvordan en forholder seg i ulike situasjoner. Dette er noe en må utvikle i psykoterapi. Her kan jeg igjen anbefale metakognitiv terapi. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 1. juli 2011 Skrevet 1. juli 2011 Stesolid og Vival - har samme virkestoff - diazepam. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.