Gå til innhold

Skoliose

Gjest Skoliosejenta

Anbefalte innlegg

Gjest Skoliosejenta
Skrevet

Hei! jeg er ei jente på 16 år som opererte ryggen min for skoliose for ca. et halvt år siden. Før operasjonen hadde jeg en skjevhet på 50 grader, og etter operasjonen var det bare 4 grader og ryggen så helt rett ut. det har bare gått bedre og bedre med ryggen min, men nå i det siste syns jeg det virker som at ryggen skjennes skjevere ut igjen, men denne gangen er det lengre nede i ryggen. og da lurer jeg på om det er mulig at skoliosen har dratt seg nedover i ryggen ?

Skrevet

Dette er vel egentlig noe du kan snakke med enten legen din eller evt. en fysioterapeut om? Du gikk vel til fysio i etterkant av operasjonen?

Det jeg imidlertid tror har skjedd, er at muskelene dine ikke helt har fått til å tilpasse seg at ryggen din nå ikke er så skjev som før. Tipper at du trenger å trene mer hos fysioterapeut.

Gjest prust
Skrevet

Dattera til ei venninnee av meg har skoliose, og skal snart oprereres. Tror hun har over 50 grader skjevhet. Hun bruker korsett det meste av døgnet. Jeg kjenner en del til hennes situasjon, men vet ikke så mye om hva som skjer etter operasjon.

Du bruker ikke korsett i det hele tatt nå? Når skal du ha kontroll på Rikshospitalet? Dersom du føler økende skjevhet nå, synes jeg du skal ringe legen din på RH og spørre om du bør komme på en sjekk.

Skoliose er så spesielt at få fastleger har kompetanse på det. Har forstått at de er flinke på RH.

Hvordan har tiden etter operasjonen vært for deg? Hvor lang tid tok det før du kunne bevege deg normalt igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...