Gå til innhold

Psykt?

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg lurer på om dette er psykt eller normalt.

Jeg unngår de fleste ting jeg kommer på å skrive om her på DOL. Det er fordi det er noe som stopper den "impulsen" jeg da får. Jeg vil ikke bli gjenkjent. Føler at dette er endel av grunnen til at jeg ikke finner på så mye nytt å skrive om...

Men jeg har mistanker om at jeg faktisk har blitt gjenkjent. Føler at folk jeg snakker med "tester" meg, for å se hvordan jeg reagerer. De bringer visse måter å ordlegge seg på og også tema for å sjekke hvordan jeg reagerer. Føler at de spiller et spill. De vet hvem jeg er, men sier det aldri. Familien min gjør dette for moro skyld da, eller fordi de ikke tør bringe det på bane. Mens helsevesenet gjør det fordi de samler "bevis" mot meg. De er nemlig ute etter meg. Jeg stoler ikke på dem. Forsøker å få meg i fengsel.

Likevel er ikke disse tankene der hele tiden da. Det er når jeg er alene at de er minst. Kanskje derfor jeg isolerer meg endel? Vet ikke.

Jeg vet ikke hva jeg skal med svaret på dette spørsmålet. Hvilken rolle spiller det om det er psykt eller normalt? Kanskje bør jeg ta det opp med psykiateren? Likevel syns jeg ikke psykiateren "gjør" noe med det jeg forteller han. Han spør jo bare om hvordan jeg har det. Om jeg kan forklare de tingene jeg forteller nærmere. Ikke noe mer. Jeg _har_ jo en diagnose på at jeg er psyk, så hvorfor trenger jeg da å fortelle om dette til psykiateren? Jeg vet ikke... er ikke det at han ikke er interessert, men jeg syns bare ikke det fører frem til så mye, det å snakke om alt mulig... visse ting er jeg genuint interessert i å drøfte, men jeg er ikke så interessert i å drøfte akkurat dette med han - men det kan jo selvsagt være at jeg bare er redd for å snakke om det. Såklart.

Skrevet

Jeg ser ikke for meg at jeg skulle kunne være i stand til å gjenkjenne deg ut i fra informasjon du har gitt her på dol .

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg ser ikke for meg at jeg skulle kunne være i stand til å gjenkjenne deg ut i fra informasjon du har gitt her på dol .

Det er bare noe du sier, du vet nok hvem jeg er.

Går i alle fall rundt og mistenker mange for å være "frosken".

Gjest firepile
Skrevet

''De er nemlig ute etter meg. Jeg stoler ikke på dem. Forsøker å få meg i fengsel.''

Ja, det er psykt å gå rundt å tro slikt.

Skrevet

Nei, jeg har aldri tenkt at jeg har sett deg.

Gjest Ainona
Skrevet

Hehe, jeg og har mistenkt folk for å være frosken. Glup person iallefall :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er psykt. Det føyer seg inn i de symptomene som følger med den diagnosen du har fortalt at du har.

Det er AP som virker på dette også. Kognitiv terapi vil også være nyttig.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, det er psykt. Det føyer seg inn i de symptomene som følger med den diagnosen du har fortalt at du har.

Det er AP som virker på dette også. Kognitiv terapi vil også være nyttig.

Takk for svar!

Spurte fordi jeg tenkte dette var litt i "grenseland" for psykt/normalt.

Jeg bruker allerede AP, og får terapi - trur det er mye kognitivt der. Men jeg skal spørre om jeg ikke kan bruke mer Truxal enn bare for å sove. Syns den hjelper der og da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...