Gå til innhold

dexamfetamin og somadril kombinasjon.

Anbefalte innlegg

Gjest Unique1
Skrevet

Hei, jeg har add- eller adhd og bruker dexamfetaminsulfat. denne medisinen skal ikke kombineres med benzo da de opphever effekten av hverandre. Jeg har også ptsd og fibromyalgi, følgende mye smerter..også muskelsmerter.Jeg lurer på a preparatet somadril- kan det kombineres med dexamfetaminsulfat/metamina. Det er mitt håp, skal snakke med revmatologen når han kommer fra ferie, psykiater er også på ferie og er så spent på om de to kan fungere, så jeg håper på et svar. Mvh Unique1

Skrevet

Somadril selges ikke lenger i Norge.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For smertene bør du veksle mellom paracetamol og NSAID som Ibux.

Skrevet

Nei, det holder ikke. Jeg bruker paralgin forte og ibux, selv det holder ikke. Men spørsmålet mitt er om somadril kan kombineres med dexamfetamin eller ikke. Hva jeg skal bruke kan jeg ta opp med reumatologen.

Skrevet

Somadril selges ikke lenger i Norge.

Det selges som a preparat- man må søke om godkjenning i likhet med dexamfetamin.

Skrevet

I tilfelle du ikke visste det, eller andre lurer på det- så har jeg konsultert en psykiater som ville gi meg et svar, og somadril kan kombineres med ritalin, dexamfetamin - sentralstimulerende.

Gjest Høstløv
Skrevet

Det selges som a preparat- man må søke om godkjenning i likhet med dexamfetamin.

Somadril er avregistrert som legemiddel fra den 1. mai 2007. Skal du bruke dette legemiddel må du søke om registreringsfritak.

Somadril er et muskelavslappende og ikke et smertestillende medikament.

Skrevet

Somadril er avregistrert som legemiddel fra den 1. mai 2007. Skal du bruke dette legemiddel må du søke om registreringsfritak.

Somadril er et muskelavslappende og ikke et smertestillende medikament.

Ja, jer er klar over det at det må søkes om og vet hvordan det fungerer for jeg har brukt det- muskelavspenningen gjør at smertene avtar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...