Gå til innhold

Hva gjenspeiler ansiktet av det en føler...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei, Er det slik at alt som en føler i psyken...abosolutt alt, inkludert det å føle verk i en fot, føle seg pisstrengt, føle at det er kaldt etc...at alt en har av følelser i psyken gjenspeiles i ansiktet som et speil av det som foregår av psyken...?

Fortsetter under...

Gjest Hulderen
Skrevet

Nei. Har du hørt om pokerfjes? Mange er flinke til å skjule følelsene sine. De fleste kan det i enkelte sammenhenger. Voksne folk spesielt politikere ;-), kan ta på seg en maske og for ek sempel late som om de er gode venner fremfor et kamera, selv om begge vet at de er bitre motstandere.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Nei, heldigvis. Jeg har sittet i møter på jobben og fått panikkangst og nesten besvimt, uten at noen har sett det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke slik.

Gjest ambrose
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke slik.

Hm.. Gjelder det absolutt alle mennesker?

Annonse

Gjest Nevertheless
Skrevet

Tror de fleste mennesker greier å holde masken uansett hvor vondt vi har det.

Gjest sangsol
Skrevet

Ja, det tror jeg.

Du kan se på mennesker om de smiler, gråter, freser i sinne eller ler høyt.

Men om de har uttryktsløst ansikt, feks fordi de sitter å leser avisa, eller ser ut vindu, eller er stille passasjer i bil- så er det umulig å se på ansiktet evt følelser/tanker eller indre uroligheter i personen.

Gjest Ainona
Skrevet

Riktig, vi er ikke alle små barn

Kan du tyde et lite barns indre da, kun ved å se på ansiktet?

Skrevet

Riktig, vi er ikke alle små barn

Det er sant som du sier, ikke alt i ansiktet nei. Jeg tror jeg tenkte også mer på adferden eller oppførselen kan gjennspeile hvordan en har det , eller hvordan en føler seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...