Gå til innhold

Besatt

clarinetta1365381436

Anbefalte innlegg

clarinetta1365381436
Skrevet

Finnes symptomet besettelse under noen form for personlighetsforstyrrelse e.a.? Jeg har virkelig problem med dette. Det gjelder heldigvis ikke andre mennesker, bare handlinger. Jeg kan f.eks. sitte i 6-8 timer i strekk og lete etter noe på internett. Eksempel fra siste døgn. Det er jo noe meningsløst, dessuten får jeg kroppsverk, og nå er jeg utslitt og lider av søvnmangel før avtalt besøk... Helt som vanlig. Det er nok en del andre rariteter som feiler meg også, men det får bli med en ting om gangen...

clarinetta1365381436
Skrevet

OCD http://no.wikipedia.org/wiki/Tvangslidelser

Bare spekulasjon fra meg, be legen om hjelp.

Nei. Det der var nok ikke meg. Det er bare at når jeg får interesse for noe, så er det ikke noe annet som teller før jeg anser "prosjektet" som fullført, eller i sjeldne tilfeller mister interessen. Jobb, andre mennesker og alt annet blir bare til irritasjon, for tankene mine dreier seg kun om det ene. Jeg kan være oppe halve natta, og går rundt som en zombie om dagene, alt for saken. :) Jeg må jo smile, men innser at det kan ikke være helt "normalt", og jeg får jo ikke utrettet noe annet i slike perioder.

Gjest Ainona
Skrevet

Nei. Det der var nok ikke meg. Det er bare at når jeg får interesse for noe, så er det ikke noe annet som teller før jeg anser "prosjektet" som fullført, eller i sjeldne tilfeller mister interessen. Jobb, andre mennesker og alt annet blir bare til irritasjon, for tankene mine dreier seg kun om det ene. Jeg kan være oppe halve natta, og går rundt som en zombie om dagene, alt for saken. :) Jeg må jo smile, men innser at det kan ikke være helt "normalt", og jeg får jo ikke utrettet noe annet i slike perioder.

Et snev av asberger? :-)

Skrevet

ADHD har du sjekket symptomene...add og adhd....man kan få det sånn av det.

clarinetta1365381436
Skrevet

Det er dessverre en del med Aspergers som stemmer, men jeg lå jo ikke akkurat etter i forhold til alderen på skolen, jeg var et ganske lyst hode, faktisk;o) Da virker det som det kan utelukkes. Tror jeg er glad for det, igrunn..

Skal sjekke de ørten differensialdiagnosene som står laina opp i Wiki.

Gjest ghnrt
Skrevet

Det er dessverre en del med Aspergers som stemmer, men jeg lå jo ikke akkurat etter i forhold til alderen på skolen, jeg var et ganske lyst hode, faktisk;o) Da virker det som det kan utelukkes. Tror jeg er glad for det, igrunn..

Asperger kan ikke utelukkes fordi du har et lyst hode.

clarinetta1365381436
Skrevet

Asperger kan ikke utelukkes fordi du har et lyst hode.

Jaså, hehe.. I Wiki virket det som det motsatte. Altså i barnealder. Men hva vet jeg. Det er faktisk litt for mye av det andre som stemmer, det må jeg innrømme. :o(

clarinetta1365381436
Skrevet

ADHD har du sjekket symptomene...add og adhd....man kan få det sånn av det.

Jeg var riktig nok ekstremt rastløs først i tenårene, men oppmerksomhetsproblemer hadde jeg ikke. Det ringer ikke så mange bjeller når jeg leser om det. Jeg kjente en som påstod å ha ADHD, og han var en slitsom fyr. :o) Jeg følte ikke at vi hadde noe vesentlig felles.

Gjest Ainona
Skrevet

''jeg var et ganske lyst hode, faktisk;o) ''

Mange med asberger som er glupe da :)

clarinetta1365381436
Skrevet

''jeg var et ganske lyst hode, faktisk;o) ''

Mange med asberger som er glupe da :)

Joda, men det står at de helst er litt "sene". Eller som noen sier, umodne. Tror jeg..

Gjest ghnrt
Skrevet

Joda, men det står at de helst er litt "sene". Eller som noen sier, umodne. Tror jeg..

Jeg tror du skal slutte å tro så mye ;-)

Gjest Ainona
Skrevet

Ja, men det betyr ikke alle...

Skrevet

Hehe, det høres litt ut som meg, bare at hos meg er det jobbting som blir besettelser. Eller så blir besettelsene til jobbting ganske raskt. Det er litt greiere, for da går det i alle fall ikke utover jobben. Hva er det besettelsene handler om da? Er det bra ting, eller er de av det destruktive slaget?

Jeg synes nå i grunnen det er ok å ha evnen til å gå helt opp i det man holder på med, så lenge det ikke går for mye ut over familien, jobben og annet.

Jeg er sånn noenlunde normal, tror jeg. Det er ingen større greier som feiler meg hva jeg vet:)

clarinetta1365381436
Skrevet

Jeg tror du skal slutte å tro så mye ;-)

Jaja. Mange ser jo på A som bare en normalvariant, så jeg får vel leve med det, om det er den merkelappen >:o| jeg ville fått. Andre får leve med meg også, orker ikke begynne å stappe i meg piller eller noe. Men virker nok sær på enkelte. heheheh

Takk for svar, folks.

Gjest Unique1
Skrevet

Jeg var riktig nok ekstremt rastløs først i tenårene, men oppmerksomhetsproblemer hadde jeg ikke. Det ringer ikke så mange bjeller når jeg leser om det. Jeg kjente en som påstod å ha ADHD, og han var en slitsom fyr. :o) Jeg følte ikke at vi hadde noe vesentlig felles.

Hei, man trenger ikke å være slitsom for å ha adhd...den andre varianten er add og da er det den indre uroen man har, tiltaksløshet, rastløshet, utsetter ting osv......meeen det trenger jo ikke å være noe diagnostisk med deg. det kan jo hende du bare er litt intens av deg, noe har jo med sånn vi er å gjøre uten at det feiler oss noe for det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...