drage Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Vi skal nå så smått begynne med grøt til lillegullet som er bikket 4 mnd. Hvilken type anbefaler dere, ris eller mais, Småfolk, Helios, Nestle eller koke grøt(mel m/jern) selv? I så fall; hvilket mel? Hilsen uerfaren førstegangsmamma. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Første råd - ligg unna Nestlé! Ammehjelpen oppfordrer til boikott av Nestléprodukter pga måten de markedsfører varene sine i 3.verden. http://www.ammehjelpen.no/Nestlé-boikott.htm Det billigste er jo å koke grøt selv - det tar ikke så lang tid som man tror. Da kan du bruke f.eks jernberiket hvetemel (Nordkronen), hirseflak, havregryn osv. Når grøten er ferdig kokt (på vann) kan du tilsette melkepulver (ikke NAN, da ;-)) Småfolkgrøtene likte ikke mitt barn særlig godt. Heliosgrøtene virker noe udelikate, syns jeg - men hvis du tilsetter fruktmos og litt sukker så blir de brukbare. Vi har handlet stort i Sverige når vi er over grensen. Semper har mye gode grøter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Hei Drage, Det anbefales å begynne med ris først. Dette er den kornsorten som er lettest for barne-magen å akseptere. Deretter mais, havre, og bygg. Hvete og blandede kornsorter bør gis noe senere, når barnemagen har vendt seg til de andre. Vær nøye med at hver ny mattype introduseres hver for seg med 3-5 dagers mellomrom. På den måten kan du undersøke om barnet viser allergi. Jeg bor ikke i Norge, så jeg er dessverre ikke kjent med typer av barnegrøt som fås kjøpt der. Men du bør passe på at grøten du gir er beriket med jern. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.