Gå til innhold

Psykisk lidelse = løgner?

Anbefalte innlegg

Gjest Ainona
Skrevet

Er det vanlig å tro at folk som sliter psykisk lyger?

Tenker på det jeg har skrevet om JV her inne, er sant det. Men den arogante personen tror at jeg hallusinerer eller missforstår...whatever! Sant er det uansett!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det forekommer nok mye av den slags misforståelser ja, tror jeg.

Gjest winda
Skrevet

Ja, det er folk som ikke skjønner hvordan det er å slite psykisk. Jeg har fått hørt flere ganger at jeg må slutte med dette tulle. Hadde jeg bare visst hvordan?

Skrevet

Jeg tror det er vanlig å lure på om folk som sliter med psykoselidelser har misforstått hvis de forteller historier med uventet/uvanlig innhold. For meg er det å lure på om noen har misforstått noe helt annet enn å tro at de lyver, men jeg skjønner at begge deler kan være belastende for den det gjelder.

Gjest Ainona
Skrevet

Jeg tror det er vanlig å lure på om folk som sliter med psykoselidelser har misforstått hvis de forteller historier med uventet/uvanlig innhold. For meg er det å lure på om noen har misforstått noe helt annet enn å tro at de lyver, men jeg skjønner at begge deler kan være belastende for den det gjelder.

Så da kan jeg bare holde munnen igjen?

Ingen tror meg uansett. Har virkelig ikke tenkt på det før :(

Hva hvis jeg var i en rettsak, kunne vel ikke ha vitnet da hvis jeg ikke er troverdig?

Ble såret av det her, for jeg er troverdig og lyger ikke. Liker ikke at folk lyger.

Skrevet

Så da kan jeg bare holde munnen igjen?

Ingen tror meg uansett. Har virkelig ikke tenkt på det før :(

Hva hvis jeg var i en rettsak, kunne vel ikke ha vitnet da hvis jeg ikke er troverdig?

Ble såret av det her, for jeg er troverdig og lyger ikke. Liker ikke at folk lyger.

I utgangspunktet tror jeg folk antar at det du sier stemmer. Ingen grunn til at du skal slutte å si ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...