Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest SMIRnøff

Melk gir mykere og "tettere" bakverk. Å bake feks loff med melk er ikke noe lurt fordi det da får man ikke lett og sprø skorpe. Rundstykker blir fine med melk, og jeg har gjerne melk i brød også hvis jeg har noe jeg gjerne vil ha brukt opp.

Tenkte det var lurt, blir jo ekstra proteiner. ;-)

Pleier nemlig ikke ja pålegg, jeg. Det er ikke en utgiftspost jeg prioriterer. Spiser de bare som de er.

Er jo ikke fett i skummet, nesten...

Annonse

• 4 måneder senere...
Gjest stinecj

Jeg synes det blir bedre med melk, men man tager det man haver i hus :) Surmelk går også. Man kan blande melk og vann. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes hveteboller blir finere og luftigere med lettmelk enn med h-melk (da blir det litt for tungt, liksom). Men skummet melk i finbakst blir litt for magert igjen. I brød går alt. Vann er også ok. Man kan jo bytte ut med litt juice også hvis man vil ha litt fruktsmak. Evt bruke vann og rive et eple som man blander i deigen. Det er mange muligheter!

Et annet tips er å bruke opp grøtrester eller kokt ris i deigen. Man må ikke bruke alt for mye, for det blir litt tungt. Men det er veldig godt! :))

God bakst!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...