Gå til innhold

Hjernevasking

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvordan kan man klinisk skille noen som er hjernevasket og noen som har egne oppfatninger?

Gjest Nevertheless
Skrevet

Jeg mener at det ikke er mulig. Jeg har vært borti at folk har blitt omtalt med "forvrengte forestillinger", men så finnes det forskere med samme syn og de er da plutselig ikke forvrengte.

Gjest pointless
Skrevet

Kanskje tegn på "hjernevasking" er at en er særdeles påståelig og ikke vil se andre sider av en sak selv om en evner det? Kanskje en også snakker mye om det en er hjernevasket av på en nærmest psykotisk måte?

Og den andre kategorien at en er åpen for andre synspunkter, eller iallefall respekter og aksepterer at andre kan ha ulike oppfatninger av en sak, uten at ens eget syn rokkes?

Jeg vet ikke. Dette er bare noen tanker jeg fikk da jeg leste spørsmålet ditt.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Kanskje tegn på "hjernevasking" er at en er særdeles påståelig og ikke vil se andre sider av en sak selv om en evner det? Kanskje en også snakker mye om det en er hjernevasket av på en nærmest psykotisk måte?

Og den andre kategorien at en er åpen for andre synspunkter, eller iallefall respekter og aksepterer at andre kan ha ulike oppfatninger av en sak, uten at ens eget syn rokkes?

Jeg vet ikke. Dette er bare noen tanker jeg fikk da jeg leste spørsmålet ditt.

Ja, det var smart tenkt det. Det må vel ha noe med psykose å gjøre.

Skrevet

Man selv har egne oppfatninger - andre er hjernevaskede (med mindre de mener noenlunde det samme som en selv)

;-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Man selv har egne oppfatninger - andre er hjernevaskede (med mindre de mener noenlunde det samme som en selv)

;-)

Jah, enig der. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...