Gjest SMIRnøff Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Hvordan kan man klinisk skille noen som er hjernevasket og noen som har egne oppfatninger? 0 Siter
Gjest Nevertheless Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Jeg mener at det ikke er mulig. Jeg har vært borti at folk har blitt omtalt med "forvrengte forestillinger", men så finnes det forskere med samme syn og de er da plutselig ikke forvrengte. 0 Siter
Gjest pointless Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Kanskje tegn på "hjernevasking" er at en er særdeles påståelig og ikke vil se andre sider av en sak selv om en evner det? Kanskje en også snakker mye om det en er hjernevasket av på en nærmest psykotisk måte? Og den andre kategorien at en er åpen for andre synspunkter, eller iallefall respekter og aksepterer at andre kan ha ulike oppfatninger av en sak, uten at ens eget syn rokkes? Jeg vet ikke. Dette er bare noen tanker jeg fikk da jeg leste spørsmålet ditt. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Kanskje tegn på "hjernevasking" er at en er særdeles påståelig og ikke vil se andre sider av en sak selv om en evner det? Kanskje en også snakker mye om det en er hjernevasket av på en nærmest psykotisk måte? Og den andre kategorien at en er åpen for andre synspunkter, eller iallefall respekter og aksepterer at andre kan ha ulike oppfatninger av en sak, uten at ens eget syn rokkes? Jeg vet ikke. Dette er bare noen tanker jeg fikk da jeg leste spørsmålet ditt. Ja, det var smart tenkt det. Det må vel ha noe med psykose å gjøre. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Man selv har egne oppfatninger - andre er hjernevaskede (med mindre de mener noenlunde det samme som en selv) ;-) 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Man selv har egne oppfatninger - andre er hjernevaskede (med mindre de mener noenlunde det samme som en selv) ;-) Jah, enig der. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.