Gå til innhold

Serumkonsentrasjon, prøver igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Beklager maset
Skrevet

Tok serumkonsentrasjon fordi jeg har begynt på p-piller. Lamictal har gått ned fra 14 til 7, seroxat har gått ned fra 175 til 80. Skyldes det bare p-pillene? Eller kan det være noe annet som ligger bak og bør undersøkes nærmere? Andre blodprøver var normale.

Både fastlege og lege på dps har ferie, derfor spør jeg her. Bør jeg ta kontakt og snakke med en annen lege (på dps?), eller er det greit å vente enda tre uker før jeg ev. justerer dosen? Har merket at jeg er mer ustabil enn jeg pleier allerede, det var derfor jeg ba om å få det sjekket. Det virket ikke som fastlege eller psykiater mente p-pillene ville spille noe særlig stor rolle.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvilken p-pille? Svar kommer i løpet av kvelden.

Gjest beklager maset
Skrevet

Hvilken p-pille? Svar kommer i løpet av kvelden.

Loette.

Skrevet

Loette.

Jeg har svart på Lamictalen i din forrige tråd. Jeg finner ikke å kunne gi Loette skylden for endring i Seroxat/paroxetinkonsentrasjonen.

Gjest beklager maset
Skrevet

Jeg har svart på Lamictalen i din forrige tråd. Jeg finner ikke å kunne gi Loette skylden for endring i Seroxat/paroxetinkonsentrasjonen.

Har du noen idè om hva som kan være grunnen til at konsentrasjonen av seroxat er gått ned? Er redd det er noe alvorlig galt med lever/mage eller noe som gjør at jeg plutselig tar opp mye mindre.

Men: Det er et par år siden den forrige serumkonsentrasjonen (som jeg har utskrift av, fastlegen har en nyere, men der vet jeg ikke hvordan det lå an). Og leverprøven (vanlig blodprøve, asat?) var innenfor det normale, laveste del. Bør jeg ta utvidede leverprøver/andre blodprøver? Jeg ble litt skremt av at serumkonsentrasjonen var gått såpass mye ned. Eller er det bare sånn at serumkonsentrasjonen kan gå ned over tid, selv om dosen er den samme?

Skrevet

Har du noen idè om hva som kan være grunnen til at konsentrasjonen av seroxat er gått ned? Er redd det er noe alvorlig galt med lever/mage eller noe som gjør at jeg plutselig tar opp mye mindre.

Men: Det er et par år siden den forrige serumkonsentrasjonen (som jeg har utskrift av, fastlegen har en nyere, men der vet jeg ikke hvordan det lå an). Og leverprøven (vanlig blodprøve, asat?) var innenfor det normale, laveste del. Bør jeg ta utvidede leverprøver/andre blodprøver? Jeg ble litt skremt av at serumkonsentrasjonen var gått såpass mye ned. Eller er det bare sånn at serumkonsentrasjonen kan gå ned over tid, selv om dosen er den samme?

Jeg ville begynt med å ta en ny prøve. Det kan være så enkelt som at du i noen dager forut for prøven hadde et eller annet magetrøbbel som gjorde at noe mindre ble tatt opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...