Gjest winda Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Har lagt på meg over 10 kilo siden jeg startet med orfiril. Jeg prøver å gå ned, men kiloene sitter fast. Var ca 10 kilo overvektig før jeg startet med denne medisinen også. Hadde dere godtatt dette? 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Hva er alternativet? Kan du slutte med medisinen? Eller bytte til noe annet? Husk at du bestemmer selv hva du tåler eller ikke tåler. Jeg har selv brukt medisin hvor vektøkning var en del av bivirkningene, og jeg måtte selv si stopp. Jeg ble så stor at jeg fikk andre plager, som igjen ble behandlet med medisiner. Det ble en vond sirkel, men jeg måtte selv si stopp. 0 Siter
Gjest winda Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Hva er alternativet? Kan du slutte med medisinen? Eller bytte til noe annet? Husk at du bestemmer selv hva du tåler eller ikke tåler. Jeg har selv brukt medisin hvor vektøkning var en del av bivirkningene, og jeg måtte selv si stopp. Jeg ble så stor at jeg fikk andre plager, som igjen ble behandlet med medisiner. Det ble en vond sirkel, men jeg måtte selv si stopp. Jeg har ikke noe alternativ til stemningstabilierende, men jeg bruker jo andre medisiner. Kanskje dette er nok? Ikke morsomt å gå rundt og føle seg som en låvedør ihvertfall. Jeg er smått paranoid ifra før og dette forverrer dette. I tillegg har jeg vært ganske spiseforstyrret siden ungdommen, tenker mat og vekt hele tiden. 0 Siter
Gjest accu-chek Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Selv bruker jeg Remeron og har dessverre også lagt på meg masse. Jeg har godtatt det, men jeg sliter med å gjøre det. Iblant tenker jeg at det ikke er verdt det, men samtidig tar fornuften overhånd og jeg velger å fortsette med medisinene. Jeg har en lang syke- og medisinhistorie bak meg. Til slutt fant jeg Remeron som virker godt. Jeg har forøkt å få lov til å prøve noe annet (det finnes selvfølgelig uprøvde medikamenter også) men legen sendte meg da til medisinvurdering i psykiatrien (jeg har eller ingen kontakt med psykiatrien lenger, og det var en helt ukjent psykiater som tok vurderingen) og han konkluderte med at jeg bare kunne slutte på medisinene. Vel, jeg har prøvd meg medisinløs før, og vet hvordan det er, så da får jeg heller leve med vektøkningen. Tenker jeg. Som regel. Men jeg liker det ikke. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Det er bare du som kan avgjøre hva som er akseptabelt for deg. 0 Siter
Gjest winda Skrevet 5. juli 2011 Skrevet 5. juli 2011 Det er bare du som kan avgjøre hva som er akseptabelt for deg. Det er egentlig ikke akseptabelt. Jeg har høyt blodtrykk også, noe jeg antar kan skyldes overvekt? Jeg vet heller ikke hvor mye 300 mg orfiril har å si for bipolar 2 lidelse? Det er jo en lav dose? Hvis jeg får andre sykdommer som følge av overvekt, vet jeg ikke om det er verdt det.? En ting til er at jeg tenker vekt og mat dagen lang. Jeg føler at folk kikker på meg pga at jeg er så stor som jeg har blitt. Dette er noe jeg hater i fra før og gjør "paranoiaen" min verre. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. 0 Siter
Gjest winda Skrevet 5. juli 2011 Skrevet 5. juli 2011 Selv bruker jeg Remeron og har dessverre også lagt på meg masse. Jeg har godtatt det, men jeg sliter med å gjøre det. Iblant tenker jeg at det ikke er verdt det, men samtidig tar fornuften overhånd og jeg velger å fortsette med medisinene. Jeg har en lang syke- og medisinhistorie bak meg. Til slutt fant jeg Remeron som virker godt. Jeg har forøkt å få lov til å prøve noe annet (det finnes selvfølgelig uprøvde medikamenter også) men legen sendte meg da til medisinvurdering i psykiatrien (jeg har eller ingen kontakt med psykiatrien lenger, og det var en helt ukjent psykiater som tok vurderingen) og han konkluderte med at jeg bare kunne slutte på medisinene. Vel, jeg har prøvd meg medisinløs før, og vet hvordan det er, så da får jeg heller leve med vektøkningen. Tenker jeg. Som regel. Men jeg liker det ikke. Nei, det er ikke lett å godta at man må leve som overvektig. Bildet jeg har i hodet av meg selv ser ikke sånn ut. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. juli 2011 Skrevet 5. juli 2011 Det er egentlig ikke akseptabelt. Jeg har høyt blodtrykk også, noe jeg antar kan skyldes overvekt? Jeg vet heller ikke hvor mye 300 mg orfiril har å si for bipolar 2 lidelse? Det er jo en lav dose? Hvis jeg får andre sykdommer som følge av overvekt, vet jeg ikke om det er verdt det.? En ting til er at jeg tenker vekt og mat dagen lang. Jeg føler at folk kikker på meg pga at jeg er så stor som jeg har blitt. Dette er noe jeg hater i fra før og gjør "paranoiaen" min verre. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Personlig synes jeg det høres ut som om ulempene overstiger nytten. Har du prøvd Seroquel, Lamictal eller litium? 0 Siter
Gjest winda Skrevet 5. juli 2011 Skrevet 5. juli 2011 Personlig synes jeg det høres ut som om ulempene overstiger nytten. Har du prøvd Seroquel, Lamictal eller litium? Hei. Alt annet er prøvd ja, jeg får vektbivirkninger og andre "rare" bivirkninger av alt jeg prøver. Eneste medisinene jeg tåler er trilafon og wellbutrin, men disse alene er kanskje ikke nok til å holde bp2 i sjakk? 0 Siter
rose23 Skrevet 5. juli 2011 Skrevet 5. juli 2011 Det er egentlig ikke akseptabelt. Jeg har høyt blodtrykk også, noe jeg antar kan skyldes overvekt? Jeg vet heller ikke hvor mye 300 mg orfiril har å si for bipolar 2 lidelse? Det er jo en lav dose? Hvis jeg får andre sykdommer som følge av overvekt, vet jeg ikke om det er verdt det.? En ting til er at jeg tenker vekt og mat dagen lang. Jeg føler at folk kikker på meg pga at jeg er så stor som jeg har blitt. Dette er noe jeg hater i fra før og gjør "paranoiaen" min verre. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Jeg hadde ikke taklet å legge på meg ti kilo og gått å tenkt på mat hele dagen. Hadde byttet medisiner lenge før det gikk så langt. men det er meg... 0 Siter
Gjest winda Skrevet 6. juli 2011 Skrevet 6. juli 2011 Jeg hadde ikke taklet å legge på meg ti kilo og gått å tenkt på mat hele dagen. Hadde byttet medisiner lenge før det gikk så langt. men det er meg... Jeg takler ikke dette lenger jeg heller. Må ned i vekt, både pga at jeg ikke føler meg vel når jeg ser ut sånn, og at jeg har høyt blodtrykk. Skal kontakte legen så jeg ikke går bak ryggen på han ihvertfall. Takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.