Gå til innhold

Hvorfor er det gærnt å tukle med gener?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noe av "tuklingen" gjøres for å skaffe mat til folk der de bor. Det er lett å være motstander av all genmodifisering når man bor i et land som flyter over av mat og andre ressurser.

Her står det en del saklig:

http://www.bion.no/temaer/genmodifiserte-planter-og-mat/

Se også menyen til venstre.

Det er laget opptil flere (relativt useriøse) skrekkfilmer om hva som kan gå galt. Så det er ikke noe man bør prøve hjemme.

Gjest SMIRnøff

Noe av "tuklingen" gjøres for å skaffe mat til folk der de bor. Det er lett å være motstander av all genmodifisering når man bor i et land som flyter over av mat og andre ressurser.

Det er laget opptil flere (relativt useriøse) skrekkfilmer om hva som kan gå galt. Så det er ikke noe man bør prøve hjemme.

Jeg tenkte mer på mennesker jeg da, ikke planter...

Jeg tenkte mer på mennesker jeg da, ikke planter...

Det ante meg. Derfor ville jeg nyansere litt. Genteknologi er ikke bare skrekkfilm.

De fleste synes nok at forandringer av menneskers genmateriale bør foregå på den naturlige måten.

Samtidig ønsker mange i bestemte situasjoner at det fantes løsninger. Bare spør par som får vite at begge er bærere av gener som kan gi felles barn sykdommer eller funksjonshemninger.

Gjest SMIRnøff

Det ante meg. Derfor ville jeg nyansere litt. Genteknologi er ikke bare skrekkfilm.

De fleste synes nok at forandringer av menneskers genmateriale bør foregå på den naturlige måten.

Samtidig ønsker mange i bestemte situasjoner at det fantes løsninger. Bare spør par som får vite at begge er bærere av gener som kan gi felles barn sykdommer eller funksjonshemninger.

Ja, det er vanskelig.

Annonse

petter smart

Husker jeg så et TV-innslag der en gjeng idioter protesterte mot gener i maten de spiste. De spiste kanskje gråstein selv.

Folk flest forstår lite og mangel på kunnskap skaper ofte frykt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...