Gå til innhold

Livet

Anbefalte innlegg

Gjest Ainona
Skrevet

Kan en se verden gjennom "andre briller", tyde ting annerledes enn det "normale" uten å fatte det selv?

Kan man gjøre det et helt liv?

Og forstår ikke helt det med psykose, alle har sin oppfattning av ting/virkeligheten. Men det er vel hvis folk lider under det at det ikke er bra.

Skrevet

"Kan man gjøre det et helt liv?" Ja, om man er syk så kan man det.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Men det er vel ikke alltid man vet at man lider, om man er psykotisk... eller om man er psyk, for den saks skyld, generelt sett...

Undersøkelser viser at de med personlighetsforstyrrelser mener de har det verre enn de med psykoser mener de har det. Det tyder vel på et eller annet.

Gjest Ainona
Skrevet
  XbellaX skrev (På 5.7.2011 den 19.16):

"Kan man gjøre det et helt liv?" Ja, om man er syk så kan man det.

Men hvordan vite da om man er syk?

Funderer virkelig på dette nå. Lurer på om enkelte ser på det som artig, ansatte i psykiatrien. Ifølge noen der er jeg syk, men iflge andre er jeg ikke det. Sier "Du tenker annerledes, tror på ting men er ikke psykotisk fordet". Hvorfor? Må vel spør dem selv.

Gjest Ainona
Skrevet
  SMIRnøff skrev (På 5.7.2011 den 19.49):

Men det er vel ikke alltid man vet at man lider, om man er psykotisk... eller om man er psyk, for den saks skyld, generelt sett...

Undersøkelser viser at de med personlighetsforstyrrelser mener de har det verre enn de med psykoser mener de har det. Det tyder vel på et eller annet.

Jeg har lidd mye, ser jo det. Kanskje psykologen jeg begynte å hate var den som så klarest?

Han sa hva han mente, der var det klar tale, visste hva jeg hadde å forholde meg til. På en måte var det tygt. Ikke alt han sa var rett, men blir redd igjen når ufo tanker kommer tilbake. Han så vel meg når jeg var svak, vil ikke bli slik igjen. Er derfor jeg tar seroquel om natta, men merker jeg tenker "merkelige" ting.

Men er mitt ansvar og det vet jeg, er på ferie. Tenkte i bilen i dag at behandleren min driter vel i det, hun har jo sitt liv som er bra. Joda, sliter jo med ting hun og...men Gud hun kan være glad hun slipper alle disse tankene og redselen.

Jeg tror ikke diagnoser avgjør hvem som har det verst, ikke vet jeg hva som er vesrt heller.

Gjest SMIRnøff
Skrevet
  Ainona skrev (På 5.7.2011 den 21.56):

Jeg har lidd mye, ser jo det. Kanskje psykologen jeg begynte å hate var den som så klarest?

Han sa hva han mente, der var det klar tale, visste hva jeg hadde å forholde meg til. På en måte var det tygt. Ikke alt han sa var rett, men blir redd igjen når ufo tanker kommer tilbake. Han så vel meg når jeg var svak, vil ikke bli slik igjen. Er derfor jeg tar seroquel om natta, men merker jeg tenker "merkelige" ting.

Men er mitt ansvar og det vet jeg, er på ferie. Tenkte i bilen i dag at behandleren min driter vel i det, hun har jo sitt liv som er bra. Joda, sliter jo med ting hun og...men Gud hun kan være glad hun slipper alle disse tankene og redselen.

Jeg tror ikke diagnoser avgjør hvem som har det verst, ikke vet jeg hva som er vesrt heller.

Men hva er det egentlig du lurer på? Om du da lurer på noe? Du har vel vært på DOL lengre enn meg, hvis mine mistanker er korrekte... føler at jeg kjenner deg igjen i mange nick. ;-)

Gjest Ainona
Skrevet
  SMIRnøff skrev (På 5.7.2011 den 22.00):

Men hva er det egentlig du lurer på? Om du da lurer på noe? Du har vel vært på DOL lengre enn meg, hvis mine mistanker er korrekte... føler at jeg kjenner deg igjen i mange nick. ;-)

Ja, det gjør du nok sikkert. Jeg er ikke helt på stell...

Har bare lyst å vite hva det er med meg, ikke alle ser på meg som syk/behandlingstrengende. Er forvirra! Og jeg vet jo at psykiatrisk behandling er den letteste veien...ja er det for min del. Da må jeg ignorere...jaja det går ikke uansett.

Må bare tenke klarere snart, fokus på natur og gå tur. Det vil jo hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...