Gå til innhold

Har ingen personlighet

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless
Skrevet

Hva skyldes det, og hva kan jeg gjøre med at jeg ikke føler jeg har noen egen personlighet? Er det en diagnose knyttet til akkurat det?

Jeg ser på meg selv som en kropp med masse tanker og følelser. Min "personlighet" endrer seg ut ifra hvilke forbilder jeg får. F.eks. kan jeg se et intervju med min favorittskuespiller eller artist, og bli opphengt i ansiktsuttrykk, kroppspråk, stemningsleie og tonefall, også tar jeg dette inn til meg selv og oppfører meg som denne personen. Det kan jeg gjøre i dager, uker eller måneder, helt til jeg glemmer det og jeg blir ingenting igjen, helt til jeg blir påvirket av nye forbilder eller folk jeg møter på.

Jeg blir ofte veldig sliten av meg selv fordi jeg føler jeg alltid må spille/gå med en maske blant folk. Hvis jeg da har sett en komedie eller noe så kan jeg oppføre meg morsomt og oppføre meg akkurat som noen i komedien. Hvis jeg har sett eller hørt på noe sentimental og mørkt, så kan jeg føle meg som en "emo" og jeg får et sorgfullt ansiktsuttrykk (innbiller jeg meg i hvertfall). Når jeg blir alene er jeg utslittt, og er ingen av delene.. Da kan jeg bare sitte og stirre i veggen lenge.

Jeg føler at jeg ikke er noe EGET,.

motorPrøysen
Skrevet

Typisk for borderline.

Løsningen? Bruk din frie vilje og handle som den du helst vil være. Ta utgangspunkt i at hvert valg du gjør påvirker identiteten din, og ikke omvendt.

Skrevet

Du har det, absolutt. i begynnelsen ser du kanskje bare glimt, det hører dessverre med din diagnose. Men det finnes der, og forhåpentligvis vil du klare å skrelle av disse lagene slik at du kommer nærmere kjernen og hva som egentlig er Deg.

Gjest blir bedre med alderen?
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg hadde en periode da jeg holdt på å bli voksen at jeg følte det slik. Det hjalp å gå til psykolog - lære å si nei - lære at ikke alle trengte å like meg. Prøve å finne ut hva JEG ville og hvem JEG var. Veldig vanskelig men også veldig befriende.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Men spiller det egentlig noen rolle dette her, om du vet det er feil?

For du går vel ikke rundt og føler deg som en maskin? Eller at du er fjernstyrt?

Da er det i såfall på tide å øke dosen med AP. :-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...