Gå til innhold

når tenker du at varig ufør er riktig NHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når tenker du at varig ufør er det riktige?

Jeg har prøvd i over 10 år nå på diverse tiltak i regi av NAV, men alltid dukket under.

Nå mener behandler at tiden er inne for å søke om varig ufør.

Målet er likevel at jeg skal klare å jobbe litt men at det vil ta mange år før jeg er klar for det.

Hva tenker du om denne saken?

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg har gått på tiltak via NAV i 7 år nå, og saksbehandleren min sier at hvis jeg ikke klarer å gå på skole til høsten skal det søkes om varig ufør, for da har jeg prøvd det meste....... Jeg syns det er alt for tidlig å gi opp, og føler meg krenket over at hun sa det.

Skrevet

Nå må dere huske på at varig ufør er ikke det det engang var. Varig ufør nå om dagen betyr ikke spikeren i kisten og at livet er over. Det kan heller bety at dere skal få fred fra å prøve og streve, endeløse søknader hvert år og utallige møter, fri fra dette en stund, for så å gjøre dere opp en mening hva som vil være gunstig for dere videre.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du kan vel ikke gå så veldig mye lenger på AAP?

Da er det kanskje bedre å søke ufør enn å ende på sosialen? Ikke vet jeg...

Skrevet

Jeg har gått på tiltak via NAV i 7 år nå, og saksbehandleren min sier at hvis jeg ikke klarer å gå på skole til høsten skal det søkes om varig ufør, for da har jeg prøvd det meste....... Jeg syns det er alt for tidlig å gi opp, og føler meg krenket over at hun sa det.

Takk for svar.

Jeg er faktisk overrasket over at NAV har tillatt meg og gått så mye frem og tilbake på forskjellige ytelser, men har takket ja fordi jeg har håpet så lenge at jeg skulle klare å være i arbeid.

Når jeg tenker meg om har jeg hatt ytelser (sykepenger, rehabiliteringspenger, attføringspenger og nå arbeidsavklaringspenger) i nærmere 11 år og aldri er det blitt snakket om uføre. Men nå mener behandler at det er på tide å "innse" at dette vil ta lang tid og at det ikke er sikkert at jeg klarer å komme meg ut i noen jobb...

Er spent og redd for hva NAV sier...

Gjest Slik er det for meg
Skrevet

Jeg fikk varig ufør etter å ha vært helt ute av arbeidslivet i 9 år. Dét var en stor lettelse. Nå kan jeg senke skuldrene, for disse årene med diverse midlertidige vedtak og nye vurderinger, har ikke vært av det gode i forhold til min lidelse/problemer.

Hvem vet, kanskje en dag klarer jeg å prøve meg litt ut i jobb igjen.

Jeg tenker ikke at med varig ufør er siste ordet sagt om min framtid. Men akkurat nå er det riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...