Gå til innhold

Spørrsmål angående medisin.

Anbefalte innlegg

Gjest Til alle som vet
Skrevet

Jeg har noen spørsmål som jeg håper på at noen foreldre eller N.H.D. Kan svare meg på.

1. Hos ungdomer som er på avlastning, er det slik at all medisin skal være i medisinskap?

2. Får ungdomer som klarer å ta ansvar for doseringen og medisinen sin lov å ha doseringsesken i kofferten/baggen?

3. Kan foreksempel ritalin, nexium, sobril, melatonin og foreksempel insulin være i doseringseske i ett skap eller kan slike medisiner virke feil?

4. Med barn/ungdomer som må spise frokost foreksempel kl 08:00, lunsj kl 11:00, middag kl 14:00 og kvelds kl 17:00 og som må ha spesialmat i forbindelse med diagnose de har, får de mat på de tidene?

5. Bør ungdomer som er på avlastning helst ha bleie på seg når de er der?

Barn/ungdomer jeg tenker på med spørrsmålene mine er de som har foreksempel autisme, asperger, autistiske trekk, adhd eller add.

Håper noen kan svare meg på de tingene.

Gjest prust
Skrevet

Hvorfor skal de bruke bleie?

Jeg trodde et avlastningshjem var i en vanlig familie. Vil tro at ungdommen i størst mulig grad blir med på familiens rytme i forhold til måltider. Det er vel ikke vanlig i Norge å spise middag klokka 14 og kveldsmat klokka 17?

Snakk med de som har med dette å gjøre, evt de i avlastningshjemmet, så få du vite det du lurer på i forhold til måltidene og medisinene. Jeg vet ikke noe om dette.

Gjest Til alle som vet
Skrevet

Hvorfor skal de bruke bleie?

Jeg trodde et avlastningshjem var i en vanlig familie. Vil tro at ungdommen i størst mulig grad blir med på familiens rytme i forhold til måltider. Det er vel ikke vanlig i Norge å spise middag klokka 14 og kveldsmat klokka 17?

Snakk med de som har med dette å gjøre, evt de i avlastningshjemmet, så få du vite det du lurer på i forhold til måltidene og medisinene. Jeg vet ikke noe om dette.

Hei prust.

Avlastning kan være hos en famillie, barnebolig eller i institusjon med ca 4 - 6 andre hvor det jobber nattevakt, tidligvakt og senvakt.

Altså kommunal avlastning.

Er det noen som har barn/ungdomer med adhd, add eller autisme, asperger eller autistiske trekk som har ungen på slik avlastning?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...