Gå til innhold

Hvordan ta panikkangst ved roten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slet meg gjennom et vondt panikkanfall i kveld. Full pakke, kasta opp, skalv, ble nummen på hender og føtter, pustet alt for fort. Det tok lang tid å roe seg ned, og det er fremdeles en vond klump i magen.

Det må da være noe en kan gjøre når en merker at det er like rundt hjørnet. Noe som ikke krever lang trening i meditasjon eller noe...

Nøtteskall
Skrevet

Det er håp for deg :) har du prøvd medisiner.. f.eks noe beroligende?... Det hjelper meg, ihvertfall tar den toppene.

Et annet tips er å ufarliggjøre angstanfallet. Men det krever trening. Slik det er for meg så godtar jeg på en måte angstanfallet og forsøker å tenke at jeg dette skal jeg greie å komme meg igjennom. Det er jo ikke dødelig, selv om det kan føles sånn ja.

Skrevet

Det er håp for deg :) har du prøvd medisiner.. f.eks noe beroligende?... Det hjelper meg, ihvertfall tar den toppene.

Et annet tips er å ufarliggjøre angstanfallet. Men det krever trening. Slik det er for meg så godtar jeg på en måte angstanfallet og forsøker å tenke at jeg dette skal jeg greie å komme meg igjennom. Det er jo ikke dødelig, selv om det kan føles sånn ja.

Nei, kunne ikke tenke meg å begynne på beroligende. Flere familiemedlemmer har vært avhengige av denslags og alkohol, en har også dødd av det. Har brukt cipralex før, men mistet sexlysten fullstendig, så jeg slutta etter et år når legen sa at det var forsvarlig. Det er sjelden angsten bryter gjennom nå, men det er fremdeles vondt når det skjer.

Gjest kokosko
Skrevet

Pusteteknikker. Puste i firkant er et godt hjelpemiddel. Jeg har også hatt god hjelp av gummistrikk rundt håndleddet. Den må du da klare å dra ut og slippe. Det gjør auau-vondt, men det flytter garantert fokus vekk fra anfallet. Hoppe tau fungerer også veldig bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...