Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at hver gang jeg får ferie eller det er helligdager, så blir jeg deppa? Er medisinert for OCD og depresjon, og har gått på samme dosen i over et år. Det fungerer greit så lenge jeg er på jobb, men når det blir flere fridager etter hverandre, så blir jeg bare mer og mer deppa og kvier meg for å gå ut.

Noen som har erfaringer som kan hjelpe meg?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kanskje jobben og de faste rutinene tvinger oss til å ha mer fokus utover? Eller skyldes depresjonen at de store forventningene til ferien ikke blir innfridd?

Skrevet

Hei teajenta.

Siden du kvier deg til å gå ut på grunn av at du er deppa, Trenger du da å gå ut.

Hvis du har terasse, så holder jo det med at du tar deg bare en tur ut på terassen din og soler deg når det er fint vær og du kan foreksempel reise på ferie.

Vi har jo hatt mye regn i sommer og når det regner blir nok de fleste deprimert.

Jeg mener at å være i solen hjelper litt på depresjon på grunn av at du får D-vitaminer i deg når du soler deg.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Helt normalt. Når du har andre ting å tenke på fokuserer du ikke på de psykiske plager. Dette gjelder mange plager. Prøv å finn på noe som kan få bort tankene selv når du har fri. :)

Skrevet

Kanskje jobben og de faste rutinene tvinger oss til å ha mer fokus utover? Eller skyldes depresjonen at de store forventningene til ferien ikke blir innfridd?

Tror du treffer spikeren på begge teoriene.

Takk for hjelp, godt å få andre til å se sammenhenger man ikke alltid ser selv.

Fort gjort å bli litt trangsynt når man har for mye tid til å tenke.

Skrevet

Helt normalt. Når du har andre ting å tenke på fokuserer du ikke på de psykiske plager. Dette gjelder mange plager. Prøv å finn på noe som kan få bort tankene selv når du har fri. :)

Takk for råd. Du har nok rett i at man får litt for mye tid til å tenke på. Og dessverre blir en del av tankene relativt destruktive. Gjelder vel bare å komme seg over den berømte dørstokkmila.

Skrevet

Hei teajenta.

Siden du kvier deg til å gå ut på grunn av at du er deppa, Trenger du da å gå ut.

Hvis du har terasse, så holder jo det med at du tar deg bare en tur ut på terassen din og soler deg når det er fint vær og du kan foreksempel reise på ferie.

Vi har jo hatt mye regn i sommer og når det regner blir nok de fleste deprimert.

Jeg mener at å være i solen hjelper litt på depresjon på grunn av at du får D-vitaminer i deg når du soler deg.

Takk for tipset!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...