Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei bruker Lyrica mot GAD med god effekt etter å ha prøvd alt fra SSRI til SNRI, TCA,NaSSA,,NDRI og Buspiron. Vival hjelper noe, men benzodiazepiner har jo en bakside.

Lyrica fungerer for meg i motsetning til nesten samtlige typer AD, men det koster meg en formue( ca 700 kr for 56 kapsler) og jeg må ta 2X2 hver dag. Min psykiater skulle søke om vedtak fra Helfo/Nav, men jeg forstod det ikke var en enkel sak.

Av erfaring er det lett å få refundert Lyrica når jeg har hatt manglende effekt av andre medisiner mot GAD?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med dette. Forskriver ikke Lyrica.

Gjest winda
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med dette. Forskriver ikke Lyrica.

Kan jeg få spørre om hvorfor du ikke foreskriver lyrica? Har en venninne som bruker dette med bra effekt.

Skrevet

Kan jeg få spørre om hvorfor du ikke foreskriver lyrica? Har en venninne som bruker dette med bra effekt.

Jeg har ingen pasienter der jeg mener at fordelene er større enn ulempene (avhengighetsfaren)

Gjest winda
Skrevet

Jeg har ingen pasienter der jeg mener at fordelene er større enn ulempene (avhengighetsfaren)

Burde det ikke da være et B-preparat?

Skrevet

Burde det ikke da være et B-preparat?

Det er meget mulig at det blir det :-)

Skrevet

Betyr det at Lyrica, Neurontin og Rivotril er like avhengighetsskapende og at det ene ikke er verre enn det andre. Jeg får alltid litt sånne skjeve blikk av leger fordi jeg tar Rivotril og ikke Neurontin eller Lyrica, men de hjelper ikke for meg og jeg har ingen bivirkninger på Rivotril i motsetning til Lyrica og Neurontin.

Gjest winda
Skrevet

;-)

Skrevet

Har du noen referanser(linker) til avhengighetsfare ved bruk av Lyrica? Det eneste jeg har lest er at det misbrukes av narkomane i kombinasjonsbruk for å potensere rus.

De første dagene blir man litt døsig og sjanglete, men dette går jo helt bort veldig fort. Hvis man tenker på seponering er det en ubehagelig affære for mange på antidepressiva og antipsykotika. Så hvis seponeringsproblemer er årsaken burde alle AD og AP anses som vanedannende.

Jeg hadde en periode uten Lyrica og merket ingen seponeringsymptomer - symptomene mine kom selvfølgelig tilbake, men det gjør de vel men AD indikert for GAD også?

Benzodiazepiner derimot er en annen sak, det var et helvete å seponere med alle mulig somatiske abstinens symptomer .

Gjest Remlow
Skrevet

Ja, da burde Neurontin bli B-preparat også, for de har færre bivirkninger og virker bedre enn Lyrica.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...