Gå til innhold

Er det ok at kassadama bruker hijab?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Sør

4

• Dorthe

4

• Ugga

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ferskenblomst

Nei, ærlig talt, sånt reagerer jeg da overhodet ikke på. Hadde hun brukt slør derimot hadde jeg nok reagert.

Derimot syns jeg det er vanskelig med folk som ikke kan norsk og jobber i butikk. Litt slitsomt når man ved hjelp av "tegnspråk" og armer og ben skal spørre etter hvor man finne oppvaskmiddel og de forsatt ser ut som et spørsmålstegn, eller finner frem noe helt annet.

Annonse

Gjest prust

Men det har jo minst halvparten av alle kvinnelige kassadamer uansett og ikke mye vi kan gjøre med det.

''Men det har jo minst halvparten av alle kvinnelige kassadamer uansett og ikke mye vi kan gjøre med det.

''

Ups - ser at vi bor på helt forskjellige steder. Tror knapt jeg har sett en kvinnelig kassadame med hijab...!

''Jeg synes det er litt ubehagelig å forholde seg til.''

Kjeder du deg i dag?

Hørte forresten nylig den samme uttalelsen om en rullestolbruker som er ansatt i nærbutikken min. Vedkommende vurderte seriøst å ikke handle der meir fordi "det hadde aldri jobba slike der før", "det var ubehagelig" og han "ikke visste hva han skulle si til henne".

Sikkert like greit at han nå handler i en annen butikk...

Annonse

Kjeder du deg i dag?

Hørte forresten nylig den samme uttalelsen om en rullestolbruker som er ansatt i nærbutikken min. Vedkommende vurderte seriøst å ikke handle der meir fordi "det hadde aldri jobba slike der før", "det var ubehagelig" og han "ikke visste hva han skulle si til henne".

Sikkert like greit at han nå handler i en annen butikk...

"...ikke visste hva han skulle si til henne".

He he, hva med: "Kan jeg få en pose, takk?" eller "Hvor finner jeg smøret?"

''Er det ok at kassadama bruker hijab?''

Selvfølgelig.

Det er mer ubehagelig å forholde seg til mennesker som ønsker å innføre de samme forbudene som man har i land vi streng tatt ikke ønsker å sammenligne oss med.

''Det er en ting som ikke hører hjemme i et samfunn som Norge.''

Du foretrekker kanskje nisselue?

Godt forsøk - du vil ha opp temperaturen nå?

Jeg "forholder meg" i svært liten grad til kassepersonalets hodeplagg. Etter at matbutikkene begynte å ha åpent nesten hele døgnet, er det stort sett skoleungdom og studenter som styrer dem der jeg handler mat. Jeg bryr meg om at de gjør det de skal i stedet for å tukle med mobilen sin og at de snakker så jeg forstår hva de sier (uansett etnisitet - jeg skjønner ikke alltid helnorske tenåringsgrynt heller). Om de har hijab eller hanekam på hodet, driter jeg i.

Hvis du misliker "kassadamene", er det sikkert ikke langt til nærmeste "kassamann", hvis du bor i en by.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...