Gå til innhold

tanker

Anbefalte innlegg

Gjest Sorry1
Skrevet

Jeg har planer om å avslutte det, livet. Jeg har ikke tro på at det vil bli bedre. Det har vært vanskelig så lenge. De psykiatriske folka vil at jeg skal leve. De vil på en måte hjelpe. Men de forstår ikke at de ikke kommer noen vei med hjelpen sin. Det virker som om de vil ha meg inn i en slags ha-håp virkelighet som ikke eksisterer. Jeg ser ikke dette håpet. Jeg har ikke evne til å se andre ting enn at det er bedre å avslutte livet. Jeg forstår ikke hvorfor jeg må være her fremdeles. Jeg tenker litt på familien min, de kommer til å slite litt når jeg er død fordi de ikke forstår at det er det beste. Men for meg så er det slik jeg vil ha det. Jeg er livslei. Så forstår ikke at jeg skal hvile på en løgn om at ting endrer seg og blir bra. Hvorfor kan jeg ikke bare slippe mer smerte? Jeg ser på livet mitt som fullstendig mislykket. Som en forbannelse. Men de mener at jeg må fortsette det. Jeg forstår ikke det. Jeg forstår ikke hvorfor.

Gjest Lappoit
Skrevet

Veldig godt skrevet. Slik føler jeg det også.

Gjest singmeasong
Skrevet

Du har fått livet i gave. Du ser det trolig ikke slik. Men i og med at det er en gave, så mener jeg du bør være fri til å gjøre hva du vil med den...Jeg skulle ønske du hadde likt gaven/livet.

Skrevet

Det er maaaangee som er og har vært i samme situasjon som du. men det som hjelper er å holde ut og prøve ny ting. Da vil det garantert komme nye perioder hvor en er glad for at en lever. Meg selv inkludert som kan skrive at det vil komme bedre tider og at det er verdt å holde ut og kjempe for et bedre liv.

Skrevet

Vær så snill og les Arnhild Lauveng sin bok "I morgen var jeg alltid en løve". Hun har vært på "begge" sider i psykiatrien, og hun skriver på en ærlig, direkte og innsiktsfull måte. Den drar jeg frem titt og ofte. Håper den kan hjelpe deg litt.

Klem

Gjest Nevertheless
Skrevet

Ting er aldri så ille at det beste er å dø. Les den setningen høyt til deg selv og tro på den. For det er faktisk sant.

En dag vil du være dypt takknemlig for at du ikke tok livet ditt. Uansett hvor håpløst ting føles nå, så vil den dagen en gang komme. Og da vil du som sagt være ekstremt takknemlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...