Gå til innhold

Sosial angst og antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har moderat generalisert angst og sterk sosial angst. Har prøvd forskjellige antidepressiva som Cipralex, Remeron og Tolvon uten at det har hjulpet nevneverdig, utover litt bedre appetitt og søvn. Er det noen har erfaring med medisiner som fungerer godt mot sosial angst, utover de jeg allerede har prøvd? Jeg er inneforstått med at medisiner ikke fjerner årsakene og har i flere år gått til psykolog. Det hadde bare vært så fint om medisiner kunne ha hjulpet littebittegranne.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hino

20

• Bella Dotte

6

• tonie

4

• cathlin

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fake it till you make it :-)

Hehe. Jeg har prøvd det meste; fra å få en femmer til å kjøre buss med.. møte opp på diverse familietragedier, jogge, drikke urte-te, lese og skrive. Uttrykket å komme seg opp på hesten igjen så fort som mulig etter man har falt av, funker bare overhodet ikke. Det har bare gjort vondt verre å hele tiden utsette seg for sosiale settinger. Begynner å bli temmelig rådløs

Gjest kokosko
Skrevet

Vival fungerer bra. Men om du får det skrevet ut istedet for det du har forsøkt uten nevneverdig virkning er jo en annen side av saken.

Gjest kokosko
Skrevet

For noe tull. En snill og flink lege gir ikke valiumfor å helbrede sosial angst.

En snill og flink lege burde skrive ut det som fungerer. Samtidig bør selvfølgelig legen gjøre de vurderinger av pasienten som må til for å evnt utelukke mulig misbruk/avhengighetsfare ved bruk av denne type medikamenter.

Gjest yes ja
Skrevet

Hehe. Jeg har prøvd det meste; fra å få en femmer til å kjøre buss med.. møte opp på diverse familietragedier, jogge, drikke urte-te, lese og skrive. Uttrykket å komme seg opp på hesten igjen så fort som mulig etter man har falt av, funker bare overhodet ikke. Det har bare gjort vondt verre å hele tiden utsette seg for sosiale settinger. Begynner å bli temmelig rådløs

Til slutt virker det. Garantert!

Skrevet

En snill og flink lege burde skrive ut det som fungerer. Samtidig bør selvfølgelig legen gjøre de vurderinger av pasienten som må til for å evnt utelukke mulig misbruk/avhengighetsfare ved bruk av denne type medikamenter.

Men ingen andre anbefalinger utover Valium?

Gjest kokosko
Skrevet

Men ingen andre anbefalinger utover Valium?

Gi litt faen ;)

Skrevet

Gi litt faen ;)

Det er vel det det meste handler om :) Men vanskelig som f!

Gjest kokosko
Skrevet

Det er vel det det meste handler om :) Men vanskelig som f!

Ikke når du har trent en stund og blitt god på det ;)

Skrevet

Ikke når du har trent en stund og blitt god på det ;)

Hoho. Jeg har trent så godt som hele livet - men det er grenser for hvor flink man skal bli før man dør :)

Gjest kokosko
Skrevet

Hoho. Jeg har trent så godt som hele livet - men det er grenser for hvor flink man skal bli før man dør :)

Grenser er til for å sprenges. Stå på og du blir dritgod!

Skrevet

Grenser er til for å sprenges. Stå på og du blir dritgod!

Du høres jo ut som en liten lykkepille i deg selv du :) Du klarte å komme deg ut av sosial angst på den måten alene?

Gjest kokosko
Skrevet

Du høres jo ut som en liten lykkepille i deg selv du :) Du klarte å komme deg ut av sosial angst på den måten alene?

Hehe, takk for morsomt kompliment. Ja, jeg kom meg ut ved å gi f'. Jeg var for opptatt av hvordan jeg ble oppfattet og jeg tenkte alltid værste scenario. Til slutt tok jeg grep og ga f' i både hva andre måte mene og synes og ikke minst ga jeg f' i å lage bekymringer for hva som evnt. kunne skje dersomattehvisomatte osv. Jeg ville leve og le. Da kan man ikke begrense seg ;) Man må forsyne seg - see?

Skrevet

Hehe, takk for morsomt kompliment. Ja, jeg kom meg ut ved å gi f'. Jeg var for opptatt av hvordan jeg ble oppfattet og jeg tenkte alltid værste scenario. Til slutt tok jeg grep og ga f' i både hva andre måte mene og synes og ikke minst ga jeg f' i å lage bekymringer for hva som evnt. kunne skje dersomattehvisomatte osv. Jeg ville leve og le. Da kan man ikke begrense seg ;) Man må forsyne seg - see?

Godt å høre! Og jeg skjønner at det er mye av greia. Men tankegangen og følelsene spiller ikke alltid på lag. Når man føler seg som en forslått hund som gjemmer seg i et hjørne er det ikke så greit å rope "Hallelujah - jeg driter i hva dere måtte mene!" Er sliten som f. - men det er litt for tidlig å gi opp siden jeg ikke har prøvd alt... bare nesten. Takk for hyggelige tilbakemeldinger! :)

Gjest kokosko
Skrevet

Godt å høre! Og jeg skjønner at det er mye av greia. Men tankegangen og følelsene spiller ikke alltid på lag. Når man føler seg som en forslått hund som gjemmer seg i et hjørne er det ikke så greit å rope "Hallelujah - jeg driter i hva dere måtte mene!" Er sliten som f. - men det er litt for tidlig å gi opp siden jeg ikke har prøvd alt... bare nesten. Takk for hyggelige tilbakemeldinger! :)

''Godt å høre! Og jeg skjønner at det er mye av greia. Men tankegangen og følelsene spiller ikke alltid på lag. Når man føler seg som en forslått hund som gjemmer seg i et hjørne er det ikke så greit å rope "Hallelujah - jeg driter i hva dere måtte mene!" Er sliten som f. - men det er litt for tidlig å gi opp siden jeg ikke har prøvd alt... bare nesten. Takk for hyggelige tilbakemeldinger! :)''

Jeg ville aldri råde deg til å fly rundt å skrike halleluja i tide og utide hehe. Jeg råder deg til å gripe dagen og mulighetene uten å tenke dersomatteosv. Du har nå lært deg selv å begrense deg gjennom å lytte til følelser og la deg styre av dem. Ta tak og drit i følelser. Begynn å handle og snart vil følelser og realistiske tanker være i symbiose. Du sitter på vent og ventingen fører deg ingen vei. Dessuten er livet alt for kort til å vente på at noe skal skje. Aktivitet gir energi. Seier på seier gjør det samme. For hver seier kan du rope halleluja i skauen ;)

Skrevet

''Godt å høre! Og jeg skjønner at det er mye av greia. Men tankegangen og følelsene spiller ikke alltid på lag. Når man føler seg som en forslått hund som gjemmer seg i et hjørne er det ikke så greit å rope "Hallelujah - jeg driter i hva dere måtte mene!" Er sliten som f. - men det er litt for tidlig å gi opp siden jeg ikke har prøvd alt... bare nesten. Takk for hyggelige tilbakemeldinger! :)''

Jeg ville aldri råde deg til å fly rundt å skrike halleluja i tide og utide hehe. Jeg råder deg til å gripe dagen og mulighetene uten å tenke dersomatteosv. Du har nå lært deg selv å begrense deg gjennom å lytte til følelser og la deg styre av dem. Ta tak og drit i følelser. Begynn å handle og snart vil følelser og realistiske tanker være i symbiose. Du sitter på vent og ventingen fører deg ingen vei. Dessuten er livet alt for kort til å vente på at noe skal skje. Aktivitet gir energi. Seier på seier gjør det samme. For hver seier kan du rope halleluja i skauen ;)

Hahaha - drit i følelsene :D

Du får nå sagt det :) Men kan ikke helt si meg enig i det da. Det var først da jeg begynte å lytte til følelsene, og etterhvert akseptere dem, at jeg kom ut at den komplette angsten som gjorde meg helt ute av stand til å forholde meg til andre mennesker. Men tadaa - så klarer jeg ikke å akseptere dem lenger. Fornuft er overvurdert ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...