Gå til innhold

Plis hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless
Skrevet

Paranoiaen har gått så langt at jeg ikke lenger vil ha noe kontakt med noen som helst av (tidligere) venner. Jeg greier nesten ikke møte en eneste person uten å se på vedkommende som farlig. Nå har jeg tatt 200mg seroquel en periode, men det er tydeligvis ikke nok. Hvor mye må jeg ta? I dag har jeg kjent masse stikking i brystet. Holder jeg på å få hjerteinfarkt av katastrofetanker og paranoia?

Skrevet

''Paranoiaen har gått så langt at jeg ikke lenger vil ha noe kontakt med noen som helst av (tidligere) venner. Jeg greier nesten ikke møte en eneste person uten å se på vedkommende som farlig. Nå har jeg tatt 200mg seroquel en periode, men det er tydeligvis ikke nok. Hvor mye må jeg ta? I dag har jeg kjent masse stikking i brystet. Holder jeg på å få hjerteinfarkt av katastrofetanker og paranoia?''

Jeg er overhodet ingen ekspert på det området, men av erfaring høres det ut som om du heller har et panikkanfall enn hjerteinfarkt. Sett deg ned og bøy hodet mellom knærne og dra pusten litt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Behandleren din er nærmest til å svare på dette.

2. Generelt vil jeg si at Seroquel for psykotiske symptomer bør doseres i området 4-800 mg.

Gjest Nevertheless
Skrevet

1. Behandleren din er nærmest til å svare på dette.

2. Generelt vil jeg si at Seroquel for psykotiske symptomer bør doseres i området 4-800 mg.

Takk, starter med å øke til 400 jeg.

Holder det å ta 400 på kvelden for at den anti-psykotiske effekten holder seg natt+dagen etter? Eller bør jeg dele opp? Problemet for min del med å ta noe på dagtid, er at jeg fungerer så dårlig i jobb da pga sløvhet-effekten.

Gjest Nevertheless
Skrevet

''Paranoiaen har gått så langt at jeg ikke lenger vil ha noe kontakt med noen som helst av (tidligere) venner. Jeg greier nesten ikke møte en eneste person uten å se på vedkommende som farlig. Nå har jeg tatt 200mg seroquel en periode, men det er tydeligvis ikke nok. Hvor mye må jeg ta? I dag har jeg kjent masse stikking i brystet. Holder jeg på å få hjerteinfarkt av katastrofetanker og paranoia?''

Jeg er overhodet ingen ekspert på det området, men av erfaring høres det ut som om du heller har et panikkanfall enn hjerteinfarkt. Sett deg ned og bøy hodet mellom knærne og dra pusten litt.

Det er mulig, begynner å bli for mye for meg.

Skrevet

Siden du er så utslitt og paranoid kan det kanskje være på tide med en sykemelding, evt medisinsk rehabilitering. Å leve på den måten er jo så ufattelig utmattende

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk, starter med å øke til 400 jeg.

Holder det å ta 400 på kvelden for at den anti-psykotiske effekten holder seg natt+dagen etter? Eller bør jeg dele opp? Problemet for min del med å ta noe på dagtid, er at jeg fungerer så dårlig i jobb da pga sløvhet-effekten.

De fleste tar alt i en kveldsdose. Det er ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...