Gå til innhold

Liking og misliking samtidig

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Kan en utrykke to ting samtidig i stemmen / ansiktet etc...med tanke på at en liker noe, og samtidig misliker noe? Si at en kjører en berg og dal-bane som er kombinert med en spøkelse-tunnel...Hvis en da liker fart og spenningen, men samtidig ser noe som en synest er litt ekkelt, og gir delt oppmerksomhet til begge deler...da vil jeg tro at en utrykker liking og misliking samtig (at en utrykker liking rundt fart og spenningen, og samtidig utrykker at en synest noe er litt ekkelt). Hva om en f.eks gir 50% oppmersomhet til en nydelig utsikt som en virkelig nyter å se...men samtidig gir 50% oppmerksomhet til noe drittarbeid en må gjøre...Da vil jeg tro at en (via ansiktet) utrykker en kombinasjon av misliking og liking, og at andre mennesker som leser ansiktsutrykkene, kan se at en både liker og misliker noe, i ett og samme ansikts-utrykk? Noen kommentarer rundt dette (bekreftelser eller andre forklaringer etc)?

Skrevet

Det er vel noe som heter å se betenkt ut, eller at man har et uttrykk som "sier" en slags skrekkblandet fryd.

Jeg tror det er vanskelig å tyde kun ansiktsuttrykk/kroppsspråk helt uten noe tonefall samtidig. Kanskje de som er spesialister i å tyde kroppsspråk (psykologer) kan det. Helt sikker vil man neppe kunne være uten tonefall/ord kombinert med kroppsspråket/ansiktsuttrykket.

Skrevet

Klart man kan like og mislike noe samtidig.

Gjest togli
Skrevet

Det er vel noe som heter å se betenkt ut, eller at man har et uttrykk som "sier" en slags skrekkblandet fryd.

Jeg tror det er vanskelig å tyde kun ansiktsuttrykk/kroppsspråk helt uten noe tonefall samtidig. Kanskje de som er spesialister i å tyde kroppsspråk (psykologer) kan det. Helt sikker vil man neppe kunne være uten tonefall/ord kombinert med kroppsspråket/ansiktsuttrykket.

I tegnspråk brukes ansiktsuttrykk og øyenbryn, øyne etc til å uttrykke det samme som tonefall gjør det i talte språk :)

Skrevet

I tegnspråk brukes ansiktsuttrykk og øyenbryn, øyne etc til å uttrykke det samme som tonefall gjør det i talte språk :)

Ok, fascinerende å tenke på i grunn. :-)

Gjest togli
Skrevet

Ok, fascinerende å tenke på i grunn. :-)

Ja:) Alltid like moro når jeg har nye tegnspråkstudenter som skal lære seg ansiktsteknikken ;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...