Gå til innhold

Behandling for Asperger

Anbefalte innlegg

Bella Dotte
Skrevet

Hvordan skal en person som har Asperger syndrom og en forhistorie med mobbing og omsorgssvikt som gir overflatiske symptomer på angst og depresjon, behandles i psykiatrien?

Skrevet

Det har jeg dessverre ikke noe svar på, men jeg vil av erfaring si som deg ''Re: Sosial angst og antidepressiva

Det er ikke noe feil med tankene, man blir bare så fordømt usikker etter å ha blitt møtt med motstand og forakt gjennom mange år. En "trygg havn"/"noen å prate med" er mitt førstevalg. Pluss opplæring og trening. Ikke så mye terapikjør. Og ihvertfall ikke "eksponering". Man utfordrer seg selv når man er klar for det.''

Utover det vil jeg nok en gang anbefale Arnhild Lauveng sine bøker "I morgen var jeg alltid en løve" og "Unyttig som en rose".

Etter å ha vært inn og ut av institusjoner i årevis jobber hun nå som psykolog. Kanskje hun svarer på mail?

Uansett. Lykke til! :)

Skrevet

Det er viktig å skille fra hverandre ting her. AS er ikke en psykisk sykdom, men kan få psykiske problemer eller plager i tillegg selv følgelig. Da er det di psykiske problemene som må behandles på lik linje med andre. Selv så har jeg AS og Dystymi, og har nå begynt med å prøve Nevrofeedback, da er det først og fremst Dystymien jeg tenker på. Men den kan også hjelpe mot traumatiske hendelser i livet. Ellers så har jeg tatt en liten dose AD 20 mg. for nedstemtheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...