Gå til innhold

angst

Anbefalte innlegg

Gjest segew
Skrevet

hei. jeg er en jente på 22 år. har et veldig stort problem, vet ikke helt hva som feiler meg men kansje du kan forklare meg hva det er og hva jeg bør gjøre. helt siden jeg fikk datteren min som nå er 2 år nå har jeg hatt angst for ingenting, jeg får angst vis jeg sir eller gjør noe jeg egentlig bare kunne lattver, jeg går å tenker på det hele tiden og jeg føler at jeg blir kvalt, har bare lyst å kaste meg ned på gulve å gråte til jeg sprekker, men de er ikke det verste, hver gang jeg får i meg alkohol, som er veldig sjeldent og jeg tåler veldig lite så blir jeg en helt annen person, jeg hiver utav meg ting(krangler aldri) som jeg får veldig angst av dagen etter og sikkert 2 måner fremmover, er så lei av dette, vet ikke hvorfor jeg er sån,ingen andre jeg kjenner er det, de bryr seg ikke om vis de har dummet seg litt ut, og jeg gjør mye dumt når jeg har drukket også,jeg har skjønt selv at jeg ikke tåler alkohol,men alikevell så er det en sosial ting som alle rundt meg gjør så derfor slenger jeg meg på av og til, noe jeg kansje bør slutte med? siden jeg får det så forferdelig vont dagen etter. har aldri vert utro mot samboern min og hater utroskap, men har en tendens til å bli veldig flørtete når jeg drikker også, noe som vertfall stikker kniver i hjerte på meg dagen etter, får så fort dårlig samvittighet for jeg vil så gjerne gi folk et godt inntrykk av meg selv, kansje jeg gjør det men jeg føler meg som en dritt som ikke fortjener noe, var ute på byen i går og nå sitter jeg her igjen og pines, ver så snill å hjelp meg å si hva jeg må gjøre, har ikke råd til psykolog heller...og samboern min er ute på sjøen mye, han vet jeg har en slags angst men han klarer ikke forstå det..hva er det som er feil med meg? mvh meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, dette er bla angst. Jeg mener du trenger noe tid hos en psykolog. Inntil dere har fått ordnet opp i dette du og psykologen, bør du holde deg borte fra alkohol. I glasset er dte ingen som ser forskjell på lettøl og vanlig øl eller tonic med eller uten vodka.

marlenexxx27
Skrevet

Det trenger ikke være dyrt å gå til psykolog. Du bare får en lege til å henvise deg. Det koster 307 kr per time inntil du når frikortgrensa, som er på ca 1900 kr per år. Og 1900 kr i året har du sikkert råd til? Hvis ikke kan du snakke med NAV om å få hjelp til å dekke egenandelen. Behandling vil være bra ikke bare for deg, men også for barnet ditt som trolig merker at du ikke har det godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...